Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

2 dagar ifrån porr. Ber att var och än får styrka att orka vara borta från detta beronde och bli helt fria i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

1 vecka från porr. Skönt ju, men vet att nästa snedsteg kommer när den inre smärtan blir för stark. Om gud finns, må han hjälpa mig och alla andra som genomlider ångest att stå ut.
Villblifri

3 dagar från porr.

Jag ber om att ångesten att vara ifrån porr ska försvinna och ersättas med frid för var och än som kämpar här. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

4 dagar ifrån porr. Ber att var och än som kämpar får kraft att orka kämpa vidare i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

5 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar att sluta lyckas samt blir fria i Jesus Kristus namn amen.
Emile  
Emile

Ursprungligen postat av: Villblifri Gå till citerat inlägg
5 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar att sluta lyckas samt blir fria i Jesus Kristus namn amen.

Heja dig! Du kommer att lyckas!
Villblifri

Föll igår och idag. Var för mycket oro inför andra saker och så föll jag på triggers som jag borde fattat var det leder till. Ber att var och än som kämpar får ny kraft så det håller i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Hoppas att jag klarar denna dag. Min motivation är så låg till varför jag inte ska hålla på med porr. Så är viktigt att be om motivation och komma ihåg att porr är fel för är ju inte så kvinnor vill bli behandlad som de blir i porr.

Ber att var och än kommer ihåg varför det är fel och får kraft i att sluta, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

1 dag ifrån porr.

Var på ett bra möte i kyrkan igår. Gav inspiration att kämpa vidare. Är viktigt att finna saker att göra istället för att fylla sig med fel saker som är destruktivt. Porr är ju destruktivt även sånt som påminner om det leder än fel också så man hamnar på porr grejer.

Ber att var och än här som kämpar ska få en stark vilja att inte falla och att inte ge upp. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

2 dagar ifrån porr.

Ber att var och än som kämpar inte ska ge upp när du blir frästad. Ber så i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll idag.

Ber att var och än blir befriad från porr i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Ber att var och än får styrka att gå emot känslan som driver än till porr. För är det som gör att man faller så lätt trots att man rent logiskt vet att det är fel och tar energi och tid som kunde lagts på annat.

I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Ber att var och än här får kraft att bli fria från gud. För ensam går inte. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Ber att triggers ska försvinna för var och än som kämpar i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Hoppas att idag kommer vändningen så ber för mig och alla här att få ork att kämpa emot känslor som är fast i beroende. Ber att vi ska bli fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

1 dag ifrån porr. Hoppas att det går bra idag.

Ber att var och än som kämpar får hjälp av Jesus att hålla sig borta, i Jesus Kristus namn amen.
Starta Om - Rickard  
Starta Om - Rickard

Hej Villblifri!

Tack för att du delar din resa på vårt forum!

Jag heter Rickard och jobbar på Starta Om och om du vill så finns möjligheten att få en personlig kontakt eller gå med i en onlinegrupp för att få hjälp med ditt porrberoende. Mejla i så fall rickard.berle@fralsningsarmen.se

Gud välsigne dig!

/Rickard
Villblifri

Skickat ett mail till dig Richard.

2 dagar ifrån porr nu. Ber att var och än får kraft att sluta med porr och blir fri från triggers. I Jesus Kristus namn amen.
Emile  
Emile

Fortsätt kämpa!
En dag i taget! Det räcker att ta en dag i taget. Du kommer klara det!
Villblifri

3 dagar från porr nu. Hoppas det ska gå bra idag också.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (7)