Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Jo är det svåraste att sluta lockas av triggers. Var nära igår med söka på kvinnor på youtube. Är bra jag insåg det och la bort mobilen innan de eskalera. Klarat 2 dagar från porr. Hoppas det ska gå idag också. Ber att Jesus hjälper oss att hålla oss ifrån triggers och ifrån allt som påminner om porr i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll idag. Gick på triggers och så blev det porr igen. Tråkigt men är inte konstigt alls. När man faller för triggers bygga de upp över tid så man faller tillslut. Ber att ingen ska ge upp om ni faller utan resa er som fågel pheniix med Jesus hjälp. Ber för var och än om styrka att kämpa vidare i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Sant det är som ett domino där brickorna blir större och större och så är den sista brickan porr. Vilka är dom små triggerna för er?
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Fri från porr idag igen, vilket är en otrolig lättnad, har varit oerhört rädd att falla rakt i backen igen efter snedsteget för en dryg vecka sedan. Vet vad som triggar mig och jag jobbar mycket med att hela tiden påminna mig själv om varför jag ska göra vissa saker och inte. Ska fortsätta på den vägen för det hjälper abslolut, men inte tillräckligt, så jag måste fortsätta att påminna mig själv om mina "varför" oftare och bättre.
Villblifri

Vill inte skriva vad som triggar för de kan väcka ider på fler sätt som leder än i porr. Kan säga att alla kvinnor jag ser triggar att sexfantisera när man är själv och leder tillslut till porr om jag inte ber istället för falla. Så finns ingenstans man är ifrån triggers.

Har klarat mig ifrån porr igår och ber till Jesus att jag håller mig på rätta vägen. Ber för er att bli fria i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Jäklar så pass. Det handlar ju mycket för din del om triggers som är svåra att påverka med egen kraft alltså? Det du nämner triggar så klart mig också, men det är oftast allt intag av onaturligt dopamin som får mig att falla; ex meningslöst tv-tittande, tiktok osv. Märker att ren viljestyrka inte ens räcker för att hålla mig ifrån dessa saker heller, så det är jäkligt svårt, men jag jobbar hela tiden med att testa nya saker; pröva och ompröva. Tillslut borde man ju lyckas eller?

Jag ber för er alla att ni tillslut blir fria, amen.
Delta  
Delta

Ursprungligen postat av: Villblifri Gå till citerat inlägg
Vill inte skriva vad som triggar för de kan väcka ider på fler sätt som leder än i porr. Kan säga att alla kvinnor jag ser triggar att sexfantisera när man är själv och leder tillslut till porr om jag inte ber istället för falla. Så finns ingenstans man är ifrån triggers.

Känner likadant. Jag tror att många snedsteg hade gått att undvika om jag bara hade varit mer fokuserad kring allt jag gör under dagen och iaktta varenda tanke som kommer in från sidan. Det räcker med att tappa fokus en sekund för att man ska trampa snett. Men att alltid vara fokuserad är en svår färdighet som kräver mycket mental disciplin och träning, tror jag - särskilt i den värld vi lever i, som är uppbyggd på att man ska hålla sinnet oskärpt och låta det manipuleras av diverse stimuli överallt. Vi får se det som en rolig utmaning, som i slutändan gör oss till människor med stark karaktär! :)
Villblifri

2 dagar ifrån porr. Sysselsatte mig att göra andra saker. Så ber man mycket för de hjälper när man kommer ihåg att göra det. Ber att vi blir vaksamma i mot triggers i Jesus Kristus namn amen.
Emile  
Emile

2 dagar ifrån porr. Sysselsatte mig att göra andra saker. Så ber man mycket för de hjälper när man kommer ihåg att göra det. Ber att vi blir vaksamma i mot triggers i Jesus Kristus namn amen.

Bra! Det ärmsom sgat viktigt att sysselsätta sig med annat är min upplevelse
Emile  
Emile

Bra! Det ärmsom sgat viktigt att sysselsätta sig med annat är min upplevelse
Villblifri

3 dagar från porr. Tackar Jesus för att det går åt rätt håll. Ber att var och än får kraft att hålla sig borta från allt som kan leda till porr, i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Mycket bra!! Du klarar också dag 4. För varje dag ska det bli lättare.
Emile  
Emile

Ursprungligen postat av: JAGVETINTE Gå till citerat inlägg
Mycket bra!! Du klarar också dag 4. För varje dag ska det bli lättare.

Bra jobbat! Det går fint dag fyra med!
Villblifri

4 dagar ifrån porr nu. Träna på morgonen för mycket och att be samt påminna sig att det värt att kämpa mot abstenensen. För den är det värsta efter att vara länge borta från porr och sexfantisera.

Tack för support. Ber att var och än ska bli fria och fortsatt fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Idag är inte bra med en kvinna som hade vit tshirt med ingen bh och såg rakt igenom på jobbet. Svår trigger och försöker undvika den personen. Ber att andra som utsätts för triggers i vardagen får kraft och styrka i Jesus Kristus namn amen.
Delta  
Delta

Idag är inte bra med en kvinna som hade vit tshirt med ingen bh och såg rakt igenom på jobbet. Svår trigger och försöker undvika den personen. Ber att andra som utsätts för triggers i vardagen får kraft och styrka i Jesus Kristus namn amen.

Starkt jobbat, tyvärr så är sådana situationer oundvikliga när man vistas ute i världen. Att titta åt ett annat håll är det bästa man kan göra och stärker karaktären inför dylika situationer i framtiden.

Tack för dina böner. Bad även precis för dig och de andra på forumet, även om jag alltid tvivlat på hans existens. Hoppas någonstans att Gud finns och vill hjälpa oss :)
Emile  
Emile

Kämpa! Fortsätt träna och håll dig aktiv för att stärka karaktären!
Sådna triggers är jobbiga, ibland vet antagligen inte personen om vad den skickar för signaler, och hur det tas emot. Men som Delta sa se åt andra hållet
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Du klarar det!! Alla här ber för dig!! Kämpa på nu som fan, efter en tid kommer du märka att du inte kommer bita lika hårt på triggers. Fortsätt be, träna och att påminna dig om att hålla dig borta från triggers.
Villblifri

5 dagar från porr. Tack för allt stöd och böner hjälper också att vända beteendet. Träning och att undvika triggers är det som hjälper också. Hoppas att folk är mer på kläda på jobbet idag. Var verkligen svårt igår med den kvinnan i tshirt. Ber att Jesus hjälper var och än i kampen i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Räknade efter hur många dagar jag klarat sen jag starta med att försöka sluta sen 8 maj - 15 augusti. 66 av 100 dagar har jag sammanlagt klarat mig ifrån det under denna period. Är ju lite hoppfullt att de mer dagar klarat än inte klarat.

Hur många dagar har ni totalt klarat sen ni började att försöka sluta ?

Gud välsigne var och en i Jesus Kristus namn amen.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (5)