Forum
Lars  
Lars

Han dog för oss medans vi ännu var syndare, för att göra oss hela. Vi kan inte det själv, antagligen måste vi vilja, och bit för bit sträcka oss så långt vi kan.
Skriver jag medans jag ... ja just det... tänker på att göra dumheter.
Men så är livet ibland. Det är inte lätt, jag är inte helt hel som människa, tänker två tankar samtidigt.

Gud, hela oss, led oss, läk oss.
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Jo är en jobbig kamp. Klara mig igår ifrån porr. Hoppas att man ska klara längre denna gång. Jesus ge kraft och uthållighet till var och än som kämpar i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Klarat mig två dagar från porr nu. Hoppas att Jesus hjälper mig att bli fri vet att det kommer över än så lätt. Jesus styrk var och än att kämpa emot beroendet och få vara fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Klara 3 dagar från porr men föll idag. Är tyvärr vanligt efter tre dagar att man faller. Var ett tag sen man klara en vecka ifrån det. Tror motivation var extra låg denna gång för sluta dejta en tjej för vi passa inte helt enkelt. Alltid svårare när man är i ett sånt läge.
Delta  
Delta

Du kämpar på bra! Varje dag utan porr är ett framsteg, keep ut the good work som man säger på engelska :)
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Jag hoppar på den här trenden med forum, känns som ett bra verktyg. Jag kämpar också med porr och föll idag efter ett ganska långt uppbehåll. Jag tycker att alla ni som tagit tag i detta problemet och kämpar på dag efter dag trots fall och motgång ska ha ett ordentligt beröm. Ger vi inte upp kommer vi en dag att bli fria. Fortsätt kriga!!
Lars  
Lars

Bra, hoppa på tåget! alltid bra uppmuntra varandra!
Villblifri

Är presis som ni skriver att inte ge upp även i mot gång. Ber för var och än av er att kämpa. En dag blir vi fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Fått ny motivation nu när jag blivit förtjust i en kvinna. Så ber att var och än får styrka från triggers så vi blir fria i Jesus Kristus namn amen.
Lars  
Lars

Grattis, ta vara på dig och henne (om ni blir ett par eller inte)
Jag är ingen expert - men se till att maxa din motivation på alla andra områden i ditt liv, inte bara för att möjligheten att skapa eller behålla en relation växer om du lämnar och stänger porrbutiken... vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, men jag tänker att det är viktigt med andra drivfjädrar också, samtidigt kan nog en spirande relation ge hopp som heter duga.
tolka det här bra och rätt :)

Lycka till med allt!
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Helt rätt! Man behöver något att sträva efter som är starkare än viljan att kolla på porr. Kör hårt!! Själv föll jag ju igår men har varit fri idag så det är gött. Tänker att jag ska tillbaka snabbt till rätt vanor (bort från alla triggers igen) så att jag slipper den här jävla chasers effekt och ett rejält återfall.
Villblifri

Jo jag tränar ju också samt äter rätt. Var borta från porr igår så det var ju bra. Tjejen man är förtjust i har mycket problem och var deppig igår så var ju lite trist. Men prata med en vän så då blev det bättre. Ber att ni alla får motivation att hålla er borta från triggers i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Två dagar från porr. Är ju jobba imån igen så hoppas jag inte blir stressad och faller. Är lätt att det blir så. Ber att inte ska falla in i porr igen i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Jag ber också för dig!!! Försök redan nu att pricka ut dom tider imorgon när risken för återfall är stor så kan du förebygga det idag kanske. Jag var otroligt nära att falla precis men kom undan. Pga bakfylla idag så spikade jag inte mina rutiner ordentligt och stötte på triggers i form av scrollande och meningslöst TV-tittande för att jag var uttråkad; måste vara mkt hårdare där med att hela tiden påminna mig om vad mitt mål är.
Villblifri

De mesta förbygga det man kan göra är att lägga mobilen långt bort från sängen. Även det brukar inte hjälpa om man fastnar i triggers. Föll igår för jag var nervös för att starta jobba efter semestern idag. Ber för alla som kämpar att hålla ut i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Jag ber för dig med all min kraft!!! Res dig direkt, ta nya tag och fundera på vad som gick snett. Det är det man kan göra. Jag var fri idag, men har mycket att jobba med fortfarande.
Villblifri

Tack för stöttning. Föll igår och hoppas på vändning idag.Ber för alla här att få kraft att kämpa på i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Porrfri idag igen, men kan fortfarande känna av att ett till återfall är nära. Måste verkligen vara svinhård med små triggers och inse farligheten med dom. Ska också lägga lite krut på planering så att jag kan förebygga framtida återfall. Jag ber för er alla som kämpar med detta dagligen, snälla gud hjälp oss, vi är kidnappade.
Villblifri

Klara mig ifrån porr igår. Hoppas idag blir en dag utan också.

Ber för er alla att få kraft att hålla sig borta från triggers och att bli fria i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Bra lessgo kör vi på en dag till!!!!!! För mig är prognosen samma som igår; fri från porr, men tar inte bort mina triggers tillräckligt bra, måste vara mer bestämd och sluta svika mig själv.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)