Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Föll igår lurades av trigger och var orolig också. Är lättare att falla då. Ber att vända om och få ork att kämpa vidare.
Lars  
Lars

Bra att du inte ger upp!

Fortsätt söka Gud, söka saker som kan fylla på ditt liv med andra upplevelser än porren - skammen - ångern. Ju mer ditt liv innehåller av sådant ju mindre kommer (nog) du falla. Åtminstone så har du fler o fler goda minnen att leva på innan du faller. ;-)

En slagen hjälte är fortfarande en hjälte när han vill resa sig upp och fortsätta kämpa!

Villblifri

Tack, Jo så är det. Viktigt att inte ge upp.

Klara mig igår ifrån det. Så kämpar vidare och hoppas att det går bra idag också.
Lars  
Lars

Ett tips - om du inte redan gör något - är att addera någon form av träning till dina rutiner , kan vara nivån "gå runt tre kvarter i långsam takt", "gå ut o sätta sig själv i en park o titta på träden", eller springa 2 marathon i veckan....
Villblifri

Jo jag gymar tre dagar i veckan och försöker promenera varje dag. Trots detta så är det lika svårt.

2 dagar från porr nu. Ber att var och än som kämpar ska få kraft att orka kämpa.
Villblifri

3 dagar från porr men föll idag. Ber att få styrka och uthållighet samt ber för alla som kämpar med detta.
Lars  
Lars

Ber för dig! Att du aldrig ska ge upp, att du ska få mer och mer seger, och få växa in i det liv Herren förberett för dig.
Villblifri

Föll igår. Ber för dig också och alla som kämpar. Att ha en vän som stöd är viktigt.
Villblifri

1 dag ifrån porr. Gott det vände nu. Hoppas och ber att Jesus håller mig ifrån det. Vet att i egen kraft blir man inte fri. Ber för var och än att de blir fria från porr och allt som liknar det som får triggers att aktiveras.
Lars  
Lars

Ber för oss båda!

Att det som triggar ska avta, att vi ska kunna se triggern i ansiktet och säga nej. Inse mer o mer vad vi vill.
Villblifri

2 dagar utan porr. Att konsekvent göra annat och be är så viktigt men måste akta sig för att slappna av i att de går bra för lätt att falla då.

Ja det ska jag göra. Ber att Lars och jag blir fri triggers och blir fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

3 dagar utan porr. Var nära igår man föll. Glad jag upptäckte triggern i tid och gjorde annat. Ber att var och än som kämpar ska bli fri i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

4 dagar utan porr. Tänkte inte äns på sånt igår. Ber att det ska fortsätta vara fri från det idag också. Ber för var och än som kämpar att få kraft i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

5 dagar utan porr. Ber att var och än som kämpar får kraft att hålla ut samt starta om i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

6 dagar utan porr men föll tidigt idag. Gick på trigger saker. Ber att det ska vända för mig och gå bättre. Ber att alla som kämpar får kraft och styrka att hålla ut i Jesus Kristus namn amen.
Lars  
Lars

Hej du kämpe!
"det ska gå bättre"... jag tycker det ser ut som det går bättre för dig... än tidigare.
hur många procent av en vecka ligger du i porrträsket och simmar nu?
mot tidigare?
det måste inte vara 100% seger i 10 år för att det ska bli bättre :-)

Jag dristar mig till att skicka med en sång som jag hörde igår, om mannen som dog även för dig, när han ändå visste om alla gånger du skulle snubbla, strula och falla. Han var beredd ge sitt liv för att du skulle kunna ta dig upp ur träsket, medveten om att det inte skulle bli lätt. Men... han ger aldrig upp dig. Aldrig.

Fäst dina ögon på Jesus
Fäst dina ögon på Jesus,
se in i verkligheten själv.
Alla ting runt omkring
smälter bort som snö
i ljuset av hans ära och makt.

Fäst dina ögon på Jesus,
se in i verkligheten själv.
Se upp till hans kors
och du ser hans triumf
i den död som blev livet för dej.
Villblifri

5-6 dagar i veckan är jag ifrån det. Klara mig igår från porr. Så är ju mest ifrån det över lag. Tack för uppmuntran. Ber att du får mot seger.
Villblifri

2 dagar ifrån porr. Ber att var och än som kämpar får Jesus Kristus kraft att hålla sig borta från porr, amen.
Villblifri

3 dagar ifrån porr. Ber att få fortsatt kraft av Jesus Kristus och att alla som kämpar får kraft att sluta eller fortsätta hålla sig borta från porr, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll igår och idag förr porr. Imorgon hoppas jag det vänder. Ber att var och än inte slutar kämpa när det är motigt i Jesus Kristus namn amen.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)