Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Föll igår för porr.

Det svåraste är att se på porr är som en drog. Så är det så förknippat med att stressa av. För när man är utan det så känner man sig stressad och till slut faller man igen. För att få stressa av.
Villblifri

Föll idag med för man var så stressad och inte hade orken att stå emot.
Villblifri

Föll idag för porr. Blev vräkt tidigt på morgonen och då kunde man inte stå emot. Önska man kunde komma ihåg att be. För de hjälper men när man inte sovit bra så är de lätt att glömma vad man ska göra.
Villblifri

Föll igår och när jag läser om mina misslyckanden så syns tydligt att minnet blir sämre av porr. En ytterligare anledning att man vill bli fri porr. Är trist man inte klarar att göra det man borde göra och miraklet att bli fri har man hoppats på i 22 år nu. Om någon läser be gärna för mig och andra som inte lyckas bli fria.
Villblifri

För varje försök där jag ber aktivt har de hittils hållit längre. Så bön är viktigt och att inte lyssna på känslor. Om man inte vill lida så blir man inte fri.

Jag är så insnöad i att få belöning för att göra saker så att sluta med något utan belöning för att man faller fort. För ingen orkar göra något utan belöning. Iallafall inte jag.

Hoppas bli kär och på så viss få motivation att sluta så starkt att jag är beredd att lida. För ingen kvinna förtjänar en porr beronde man.
Villblifri

Höll mig borta från porr och sexfantisera igår. 34 Av 52 dagar hållit mig borta sen jag börja kampen. Är bra föra statestik i almenakan så man ser hur det går. Ber att var och än som kämpar får kraft från Jesus att orka kämpa,amen.
Villblifri

2 dagar utan porr och sexfantisera. Viktigt hålla fast med bön och att be att den onde drar sin väg i Jesu namn. För han kommer med sina attacker och lögner när man minst anar det. Viktigt att prata med vänner och att be om Jesus hjälp samt be andra be för än.
Villblifri

Föll igår för se på porr. Börja med den vanliga fällan att se på kvinnor i bekini sen föll man. Tråkigt att man lurar dig själv på de viset att de okej att titta på. När man vet att de eskalerar till att se på porr.

Ber att var och än som faller inte ger upp utan kämpar vidare.
Villblifri

Föll idag med för porr. Är alltid svårt när man fallit att man gör det flera dagar. För man tappar kamp viljan helt.
Lars  
Lars

Hej,
Att falla i denna kamp är nog i princip oundvikligt mer än en gång. Och ändå, varje gång slår man på sig och dels både vill mer för att kroppen fick något av det, och för att det inte är lönt försöka sluta. Min räddning har många gånger varit att sträcka mig mot annat, att gå ut, försöka träffa nån kompis, ta en promenad. Även med skuldtyngd och lust kan det vara bättre än att sitta och tänka att jag inte ska ....

Det är värt kämpa den goda kampen! Ge inte upp på fel sätt!
Villblifri

Jo, är ju en del av kampen att falla. Klara mig igår från det. Ber mycket har jag märkt vänder tänket till det bättre.

Så håller jag med att göra något annat hjälper också.
Villblifri

Klarat mig två dagar nu ifrån porr. Umgicks med en vän hela dagen och sånt hjälper mycket att göra något helt annat. Ber att var och än som kämpar får kraft.
Villblifri

Klarat 3 dagar från porr. Mycket bön och göra annat är viktigt och inte lyssna på alla tankar som attackerar än. Ber att gud ska vara med dig som läser,amen.
Villblifri

Föll igår och såg på porr. Trist men är oftast efter tre dagar utan som man faller oftast. Varje dag är ny chans att vända.
Villblifri

Föll igår för porr. Hoppas det ska vända idag. Ber för var och än som kämpar att inte ge upp.
Villblifri

Föll igår. Hoppas på vändning idag.
Villblifri

Föll igår. Hoppas det vänder idag. Ber att var och än som kämpar får kraft att vända från porr och annat som drar en ditt.
Villblifri

Klara mig från porr och sexfantisera igår. Ber att var och än som kämpar ska lyckas.
Villblifri

2 dagar ifrån porr och sexfantisera. Ber att jag ska klara idag också.
Villblifri

3 dagar ifrån porr och sexfantisera. Hoppas att jag klarar mig idag. Ber att var och än som kämpar får kraft att klara sig.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest