Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Föll igår och idag för se på porr. Motivationen att sluta åkte ner rejält. Är det jobbigaste när man hamnar tillbaka i det. Är så lätt att bara ge upp. Hoppas på att jag kan klara imån men är ju osäkert.

Bästa hade varit om man haft en stödgrupp där man kunde träffas och uppmuntra varandra i att kämpa på. För i ensamhet att försöka sluta är så svårt och inga böner hjälper eftersom man väljer att se på porr.

Allt ligger ju på än själv att sluta och ibland är man stark och håller sig borta. Vet inte hur folk lyckats bli fria från porr. Är omöjligt för mig.

Du som kämpar tar hjälp från vården eller nära vän för själv går ej. Trodde att skriva här skulle hjälpa mig att bli motiverad att sluta. Funkar inte för mig. Hoppas iallafall att några råd jag skrivit hjälpt någon.
Villblifri

Klara mig igår från att falla för porr och sexfantisera. Hoppas de håller i sig.
Villblifri

2 dagar från porr. Hoppas de håller i sig så man klarar längre än förra försöket.
Villblifri

3 dagar från porr och sexfantisera. Hoppas det håller i sig länge denna gång.
Villblifri

4 dagar utan porr. Sexfantisera gjorde jag igår mest för rädslan att falla tillbaka till porr. Sist jag inte såg på porr och inte sexfantisera så föll jag efter två dagar. Så tänker inte göra det misstaget igen.
Villblifri

5 dagar utan porr. Ingen sexfantisering. Hoppas att det går bra idag också.
Villblifri

Föll för porr igår. Hade varit på lördagen i stan och de hade varit mycket lätt kläda kvinnor så är inte konstigt att man föll. Hoppas att jag ska klara det idag.
Villblifri

Föll igår med för porr. Hade fått någon bild av lätt kläd kvinna i huvudet. Är många gånger så att man blir attackerad av bilder man sett förut. Är det svåraste när man lyckats i en period. När de dyker upp bilder av saker man sett på porr,bilder på lätt kläda kvinnor.

Det bästa hade varit om man haft en vän som tog äns mobil och koppla ur internet från dator och konsol. Så man inte kunde se på något som triggar. Ber att andra som kämpar som jag ska finna sätt att stoppa sig själva för alla triggers.
Villblifri

Klara mig från porr igår och att sexfantisera.

Testade att be på knä och be till Jesus att få kraft att kämpa igenom att hålla mig borta från porr. Ska göra det varje kväll och även be om befrielse att inte sex fantasera alls.
Villblifri

2 dagar utan porr och sexfantisera.

Hjälper mycket att be på sina knä på kvällen innan man sover. Att överlämna allt i Guds händer. Låta helig Ande göra sitt jobb i än. Tacka Jesus för de han gör för än.
Villblifri

3 dagar utan porr och sexfantisera.

Var svårt igår men höll ut. Drömde en sex dröm som inte är så konstigt på tanke på kroppen är så beroende av att sexfantisera. Hoppas att det ska gå att klara en dag till.
Villblifri

Föll idag och såg på porr. Så trist när man försöker så slår de skumt i hjärnan och man ser på det man lova dig själv att sluta med.

Får hoppas på imorgon att det går bättre.
Villblifri

Klara mig från porr och sexfantisera igår. Hoppas att det ska gå idag också.
Villblifri

Föll för porren igår. Hoppas att det går bättre idag.
Villblifri

Föll för porren idag genom att lyssna på trigger ord. Är inprencip allt med lätt klädda kvinnor som eskalerar till söka till porr.

Eftersom man inte lyckas blir det något lätt att trycka ner sig. Får komma ihåg att om man har en stark sex drift så är de inte konstigt att man dras till detta beroende.
Villblifri

Ber för alla som kämpar med porr och sexfantisera, att var och än blir fri i Jesus Kristus namn, amen.
Villblifri

Klara mig från porr och sexfantisera igår. Var nära på jobbet att man föll.

Är så viktigt att stoppa sig när en trigger är nära. Så man inte följer efter den känslan som vill lura än till fall.
Villblifri

2 dagar från porr och sexfantisera.

Var på en bra konferens och var på förbön samt min vän bad för mig. Så viktigt att ha någon som stöttar än ur beroendet. Ber att var och än som kämpar ska finna styrkan i Jesus namn.
Villblifri

3 dagar från porr och sexfantisera.

Hoppas på att det fortsätter bra och ber varje gång man blir attackerad av triggers. Redan i tanken måste man be så de inte eskalerar.
Villblifri

4 dagar från porr.

Var nära igår att falla men stoppade mig från det.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)