Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

3 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar håller sig borta från allt som kan få en att falla tillbaka, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

4 dagar ifrån porr.
24/31 dagar i januari har man varit ifrån porr.
Ber att jag och var och en som kämpar ska hålla sig borta från allt som kan få en att falla, i Jesus Kristus namn amen.

Villblifri

Föll igår.

Var sex spel på Steam som dök upp när jag leta efter andra spel. Så installera ett sex spel man hade på Steam. Trist och gav inget heller. Så idag blir det avinstallera det spelet och be om beskydd att inte falla igen.
Villblifri

Föll igår.

Kämpade emot att inte se på porr på datorn men såg på mobilen. Trist när man verkligen inte ville heller. Men rösten i huvudet tjatar hela tiden att man ska.

Mitt tips är att ha en vän som tar allt du kan se på porr med så du inte kommer åt det för ensam blir man aldrig fri.

Ber att Jesus hjälper var och en att bli fri från detta elände, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll igår.

Efter det avinstallera jag spel och annat som leder en till porr. Hoppas att det ska gå bättre idag.
Trasig  
Trasig

Tjena. Jag läser det du skriver.
Jag känner igen att man börjar kolla lite på datorn och vipps så kollar man på porr !

En av mina lösningar är Covenant Eyes. Ett program som övervakar min telefon och min dator. Om jag skulle kolla på porr så får en kompis reda på det.

Det kostar ganska mycket pengar, men jag måste alltid tänka då jag surfar.

Fortsätt och kämpa! // Trasig
Villblifri

Jo hört talas om det programmet. Jag har inte råd helt enkelt med det för har inget jobb. Annars är bra tips.

Föll igår efter att en på facebook la upp naket i en grupp. Så typiskt att det trigga till porr sen.

Ber att jag och alla som kämpar ska vara skyddad från allt som kan trigga. I Jesus Kristus namn amen.
Trasig  
Trasig

Jag kan hålla med att det finns mycket som triggar. Jag har tagit bort sociala medier bara för att jag har hittat porr och sånt som leder vidare till porr. Har jag hittat det en gång så vet jag att det finns där och det är en stor fallgrop.

Har du några regler för att inte ta återfall?

Mvh Trasig
Villblifri

Försöker hålla mig borta från vissa sök ord som leder till porr. Är sånt jag faller på.

1 dag utan porr.

Hoppas att jag orkar kämpa och välja bort porr idag. För är ju svårt en hel dag att säga nej från en hjärna som vill ha mer porr hela tiden.
Villblifri

2 dagar utan porr.

Hoppas det håller hela vägen. Att vara sysselsatt med annat hjälper mycket.
Villblifri

3 dagar ifrån porr.

Ber att jag och var och en som kämpar får styrka att hålla sig ifrån att falla, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

4 dagar ifrån porr.

Ber att var och en håller sig ifrån att falla, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

5 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar håller sig fria och söker Jesus som den nya drogen som är bra, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

6 dagar ifrån porr.

Ber att man håller sig ifrån att falla något mera i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

7 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar inte faller för något som leder till beronde, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

8 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar ska kunna vara fria ifrån beroende, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

9 dagar ifrån porr.

Ber att var och en som kämpar som jag får den frid samt kraft att orka med. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

10 dagar ifrån porr.

Ber att var och en som kämpar får uthållighet och finner frid hos Jesus istället för beronde, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

11 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar ska lyckas bli fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

12 dagar ifrån porr.

Ber och tackar gud för att han är där och hjälper mig i denna kamp amen.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)