Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

14 dagar ifrån porr.

Viktigt att ha något att göra istället för porr annars kommer tristess göra att man faller. Oro och stress triggar det också. Bön och ägna sig åt en hobby som upslukaren totalt hjälper.

Jag har ju böner jag kan prata om mitt beroende med. För ingen klarar sig själv. Finns ju också grupper i starta om där det leds av en präst. Ska gå med i en sån grupp.

Ber att var och en som kämpar ska komma ihåg att flera kämpar också med detta beronde. Jesus är med dig igenom denna kamp, I Jesus Kristus namn amen
Villblifri

15 dagar ifrån porr.

Ber att alla som kämpa och jag får hjälp på olika viss så det går hela vägen till att bli fri för gott. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

16 dagar ifrån Porr.

Ber att ingen ska tappa modet att kämpa emot frestelser och attacker, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll idag och såg porr efter lurat mig själv att se på cosplay som hade så klart sexigt klädda tjejer sen blev det sök efter porr efter den triggern med cosplay tjejer.

Mitt bästa råd är att allt som kan ge sexuell upphetsning ska man inte se på. Det leder direkt till porr sen. Är det som är de värsta med porr beroende är mycket som kan trigga det.

Ber att var och en blir skyddad från dessa frestelser i Jesus Kristus namn amen.
Trasig  
Trasig

Tjena. Tack för att du delar med dig. Jag brukar titta in på forumet ibland och jag har inte undgått din kämpar tråd.

Även om jag inte är troende så tänkte jag på dig och önskar dig lycka. // Trasig
Villblifri

Jag hoppas att min kamp ska leda till att a dra orkar kämpa på i med gång och i mot gång.

Har tyvärr fallit igår och idag. Ber att få hjälp av Jesus att klara att vända från detta. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Idag så klara man morgonen hoppas det ska funka resten av dagen.

Ber att var och en ska få kraft att kämpa på. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll på kvällen. Är så jobbigt att stå emot. Mitt råd är att ha någon som tar din mobil och låser in allt som går att se på porr eller porr spel med. Så du inte kan komma åt det.

För ensam är inte stark.

Ber att var och en finner ett sätt att stoppa sig själv med att ta emot hjälp av någon. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

1 dag ifrån porr.

Viktigt att be till Jesus och att våga må dåligt ifrån beroende. Är enda vägen för bli fri. När attackerna är som värst.

Ber att var och en ska få kraft att kämpa emot känslorna som lurar en tillbaka till porr, i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

2 dagar ifrån porr.

Tackar Jesus för han hjälper mig på rätt väg igen, amen.
Villblifri

3 dagar ifrån porr.

Tack Jesus för en dag till ifrån. För ensam går det inte bli fri. Amen.
Villblifri

4 dagar ifrån porr.

Tack Jesus för en dag till utan, amen.
Villblifri

5 dagar ifrån porr.

Tack Jesus att det går åt rätt håll, amen.
Villblifri

6 dagar ifrån porr.

Tack Jesus att det går rätt håll, amen.
Villblifri

7 dagar utan porr.

Tack Jesus för en dag till ifrån,amen.
Villblifri

Föll igår.

Hade varit saker jag sett på steam. Porr spel som dök upp bland andra spel man kollade efter. Så föll så ila att man till och med köpte ett porr spel. Sen spela man det hela dagen. Var länge sen man fastna så länge med porr.

Ber att Jesus hjälper mig att inte göra om det igen. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll igår med och idag.

Kanske bra också att det spelet man köpte inte funkar längre. Bra anledning att avinstallera och ta bort det helt från Steam. På tanke på hur beroende det är också.

Tyvärr så går det ju inte stoppa sig helt går ju tyvärr så lätt att hitta annat att se på.

Ber att Jesus tar sig an mig och gör en ordentlig förändring. För jag klarar det inte själv.

Ber att var och en som kämpar finner sätt att stoppa sig från att falla ner. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

När jag var ledsen igår efter som jag fallit så mycket så hörde jag Jesus. Han sa till mig att gå på knä på en bänk i en park och förlåt mig min synd och sa att jag inte skulle göra så igen.

Tack Jesus för du ser och hör mina böner. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

1 dag ifrån porr denna dag.

Håller fast vid att jag inte vill svika Jesus mer. Nu när han förlåtit mig och vill att jag ska aldrig mer se på porr eller sånt som liknar det på något sett.

Ber att jag ska hålla mitt löfte till Jesus och följa han i vad jag tänker och gör. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

2 dagar ifrån porr räknat denna dag.

Ber om att fortsätta vara på vägen mot bli fri och att var och en som kämpar får stöd hos Jesus, amen.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)