Välkommen! Om du är ny behöver du registrera dig för att delta.
Logga in
eller
Registrera dig
.
Forum
18 Sidor
Gå till sida...
«
<
10
11
12
13
14
>
»
Min kamp mot porr beronde
Skicka denna konversation som e-post
Prenumerera på denna konversation
Skriv ut denna konversation
Villblifri
Ämnesstartare
Föll för porr efter sett något sexigit man sökte på youtube. Är något man inte kan göra för leder så snabbt tillbaka i porren igen. Enda man kan göra är att sluta se på youtube för man klarar inte av att hålla sig borta från söka på saker som lät kan leda till porr.
Riktigt besviken på mig själv när jag höll upp så länge f ån porr men lura mig själv att de var okej att söka på sexiga kvinnor på youtube. Uppmuntrar alla att hålla sig borta att vara trastlösa för är då man söker på fel grejer.
Ber att bli befriad från detta beroende för går inte att klara på egen hand. Ber att få bättre gränser som inte går över så man kan lyckas en gång för alla. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 8 november 2023 09:19:00
Villblifri
Ämnesstartare
Ber att jag ska klara denna dag ifrån porr har redan fallit för sexfantisera men såg inte på youtube iallafall. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 9 november 2023 07:04:02
Delta
Tack för att du delar med dig. Visst är det farligt att fiska efter triggers på nätet sådär och en bra påminnelse till alla oss som kämpar att ständigt hålla fokus på vad man gör.
Med det sagt så har du kommit en fantastisk bit i ditt arbete och ingenting kommer förändras på grund av ett mindre snedsteg. Kom in i matchen igen och gå vidare på samma sätt som de senaste 50 dagarna.
Postad :
den 9 november 2023 18:13:42
Villblifri
Ämnesstartare
1 dag ifrån porr.
Tack, Jo är ju bara ett sned steg och hoppas det går bättre denna gång.
Ber att få fyllas av helige Ande så inga triggers får plats i mitt liv, i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 10 november 2023 07:01:49
Villblifri
Ämnesstartare
2 dagar ifrån porr. 1 dag ifrån sexfantisera.
Viktigt att överlåta sig till att Jesus är herre i sitt liv och inget annat. Var på fillingstation i Göteborg i st Jackson kyrka i torsdags. Där gick jag och föll på knä och tala om för Jesus att allt som är ivägen ska bort så bara Jesus är herre i mitt liv och inte saker samt beroenden. Tror det är viktigt att ta det beslutet för att bli fri på riktigt. Annars håller de i te och att ha söd av någon igenom det samt be varje gång tanken kommer med lögner om att man ska falla tillbaka.
Ber att jag håller mig till det jag lovat till Jesus för behöver tro som håller i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 11 november 2023 07:38:14
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår först sexfantisera sen porr. Väldigt tråkigt men är ofta svårt när man haft länge sen fallit. Är så svårt att sluta med porr och sexfantisera.
Ber att få styrka att vara ifrån dessa beroenden i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 12 november 2023 08:14:36
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår för båda grejerna. Hoppas ha lite mer motivation idag att inte kasta bort tid på porr och sexfantisera.
Ber att var och en som kämpar i te ska ge upp utan komma ihåg att det går bli fri även om vägen är lång till det. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 13 november 2023 08:17:26
Villblifri
Ämnesstartare
1 dag ifrån porr. 1 dag ifrån sexfantisera.
Ber att fortsätta vara sysselsatt med annat i tankarna för de rädda mig igår i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 14 november 2023 08:30:23
Villblifri
Ämnesstartare
2 dagar ifrån porr och 2 dagar ifrån sexfantisera.
Ber att fortsätta att vara sysselsatt så man inte faller i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 15 november 2023 08:19:07
Villblifri
Ämnesstartare
3 dagar ifrån porr och 3 dagar ifrån sexfantisera.
Ber att jag ska fortsatt hålla mig sysselsatt och att alla som kämpar också får stöd. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 16 november 2023 08:16:14
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår kom som en attack i huvudet med att man måste se på porr. Trist när det blir så starkt har man inget att sätta emot. Ber att var och en som kämpar blir skyddade från de tankar som leder en på fall i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 17 november 2023 08:38:21
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår för porr. Tråkigt att de så svårt att komma tillbaka till att vara ifrån det. Ber att det ska vända i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 18 november 2023 08:15:34
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår. Ber att jag ska få viljan och se målet med att sluta klarare i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 19 november 2023 08:18:22
Villblifri
Ämnesstartare
1 dag ifrån porr och 1 dag ifrån sexfantisera.
Blev sexfantisera nu på morgonen men tycker det är okej. På tanke på man höll sig borta från porr och inte såg på något som påminner om porr.
Ber att jag ska bli fri från återfall och inte se porr något mer i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 20 november 2023 10:13:06
Villblifri
Ämnesstartare
2 dagar ifrån porr.
Ber att var och en som kämpar blir fria och inte får återfall något mera i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 21 november 2023 07:39:10
Villblifri
Ämnesstartare
Föll igår för porr.
Idag klara jag mig ifrån att sexfantisera och porr på morgonen. Ber att man ska hålla i detta så det funkar framåt också. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 22 november 2023 10:10:57
Villblifri
Ämnesstartare
1 dag ifrån porr.
Sexfantisera men såg inget som likna porr igår. Så får känna mig nöjd att man inte såg på något och att man inte såg på porr.
Ber att var och en får kraft och motivation att hålla sig borta ifrån porr och sånt som liknar det i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 23 november 2023 08:22:36
Villblifri
Ämnesstartare
2 dagar ifrån porr.
Ber att det ska fortsätta gå bra för mig och alla som kämpar i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 24 november 2023 09:52:48
Villblifri
Ämnesstartare
3 dagar ifrån porr.
Ber att det ska hålla för gott denna gång och att var och en som kämpar också blir fria för gott. I Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 25 november 2023 08:52:26
Villblifri
Ämnesstartare
4 dagar ifrån porr.
Ber att det ska hålla för gott i Jesus Kristus namn amen.
Postad :
den 26 november 2023 08:13:29
Forum
18 Sidor
Gå till sida...
«
<
10
11
12
13
14