Forum
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Har gått några veckor nu sedan porrkonsumtion. Känner mig inte alls lika frestad,men vet att det kan vända vilken sekund som helst. Jag ska därför göra allt i min makt nu för att inte återfalla längre fram. Man ska inte sluta gasa bara för att man har foten på gaspedalen.
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Jo är alltid bra att ha lyckas ett period men vara medveten att falla kan komma när som helst.
Villblifri

2 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar blir fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Föll igår.

Ber att jag ska klara mig bättre idag och framåt. I Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Ursprungligen postat av: Villblifri Gå till citerat inlägg
Jo är alltid bra att ha lyckas ett period men vara medveten att falla kan komma när som helst.

Ja precis man är aldrig säker. När man faller efter en längre periods frihet är det alltid viktigt att gå tillbaka till det första steget man tog mot ett återfall och försöka förstå vad det berodde på. Där kan man hitta viktiga lärdomar. Ett återfall börjar ju inte sekunden man tar beslutet att kolla på porr,utan det är en lång kedja av händelser och beslut. Denna kedja eller cykel måste brytas mycket tidigt varje gång.
Villblifri

1 dag ifrån porr.

Ber att jag ska klara denna dag också i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

2 dagar ifrån porr.

Ber att jag ska fortsätta på rätt väg nu i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

3 dagar ifrån Porr.

Ber att detta året ska vara ett fritt år från beroenden. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

Sen jag börja kampen mot poor förra året så har jag sammanlagt fallit 76 dagar.

Har total i perioder klarat 176 dagar. Den bästa månaden var oktober då man var ifrån porr helt den månaden.

Ber att detta år att det ska bli mer ifrån porr och att komma ihåg att det värt att sluta med detta för gott. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

4 dagar ifrån porr.

Har även slutat spela data spel och kör bara brädspel samt skriver noveller. Är viktigt att göra något kreativt som ersätter ens beronde. Är något som funkar för mig.

Ber att var och en finner det som funkar för att hålla sig fri. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

5 dagar ifrån porr.

Ber att jag ska hålla mig borta från alla beronde och finna frid i det. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

6 dagar utan porr.

Ber att jag och alla som kämpar ska bli fria i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

7 dagar ifrån porr.

Vågar inte ta ut något i för skott är då man faller. Har Jesus att tacka att det går bra för mig. Ber att var och en tar hjälp av Jesus och konsekvent slutar med alla beronde för de leder lätt in på porr. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

8 dagar ifrån porr.

Ber att man ska hålla hela vägen i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

9 dagar ifrån porr.

Ber att vi som kämpar ska hålla hela vägen. Så vi blir fria i Jesus Kristus namn amen.
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Ursprungligen postat av: Villblifri Gå till citerat inlägg
9 dagar ifrån porr.

Ber att vi som kämpar ska hålla hela vägen. Så vi blir fria i Jesus Kristus namn amen.

Mycket bra jobbat!!
Villblifri

10 dagar ifrån porr.

Var attacker igår men höll mig bort tack vare jag prata med en vän om det. Ber att jag och alla som kämpar håller ut och inte faller i Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

11 dagar ifrån porr.

Ber att man ska hålla sig ifrån allt som kan trigga återfall. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

12 dagar ifrån porr.

Bra att du söker hjälp. Ber att var och en ska lyckas att bli fria. I Jesus Kristus namn amen.
Villblifri

13 dagar ifrån porr.

Ber att jag och alla som kämpar. Får kraft och blir inte lurade av frestelser som finns överallt. I Jesus Kristus namn amen.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest