Forum
Villblifri   Ämnesstartare
Villblifri

Är trist men när jag gjorde slut med min flickvän så gick det inte längre stå emot. Var även kamp i relationen att inte ha sex för man ska hålla sig från sex innan man gift sig. Så det klara jag inte och gjorde slut för att i 9 månader ha tjat i mitt huvud att jag vill ha sex gjorde att man kände oro och rädsla att man skulle tappa det och börja tjata om sex när man vet det var något vi inte skulle ha en. Var massa andra grejer med som inte funkade också men är inte relevant för stora anledningen var beroendet som gjort man är över sexuell. Är skada av 22 års tittande på porr.

Sökt hjälp till diakon för reda ut vad som gör att jag hamna i beroendet från första början och hitta hur det behovet faktiskt kan mättas på sunt sätt.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Fly  
Fly

Tjena! Starkt att du kunde hålla dig borta så länge från porren, se det som ett stort kliv framåt även om du sitter fast i det just nu. Nästa gång du är redo för att kämpa emot igen kommer den erfarenheten hjälpa dig.

Har du onanerat utan att titta på porr när du var i denna relationen? Annars låter det i mina öron som en nästan omöjlig situation! Rent biologiskt är mannens främsta uppgift att göra en kvinna gravid, hade inte det drivet funnits så hade mänskligheten inte överlevt. Därför får mannen en extremt belönande känsla vid utlösning (och känsla av mening, även om det kanske inte känns så vid onani) för att han ska vilja fortsätta rädda mänskligheten. Det jag försöker säga är att när du förbjuder dig själv från att få utlösning pga väntan på giftermål tror jag det kan leda till någon form av mental ohälsa. När din kropp inte får göra det den främst är skapad för att göra är det inte konstigt att det leder till frustration, känsla av meningslöshet osv. Men nu pratar jag om onani utan porr, som ett verktyg som kan hjälpa dig att orka vänta på sex utan att fastna i porrens klor!

Även om många ser ner på onani och tycker det är skamligt så tycker jag personligen att det blir 100 gånger mer skamligt när porr blandas in. Om man inte har en partner, eller väntar tills giftermål, ser jag det bara som en vinst att kunna hålla borta porr med hjälp av onani. Men förstår om detta kan vara svårt på grund av religiösa anledningar.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest