Forum
Mittnyajag   Ämnesstartare
Mittnyajag

Hej alla. Detta verkar vara det forum jag sökt en längre tid.

Jag exponerades för porr när jag var 11 år. Insåg först vid 13års ålder att det var spännande och något jag drogs till. Vid 17-18 års ålder insåg jag att jag hade problem att avstå. Som många här sagt var det något som gav ett rus inget annat i livet gav mig. Inte ens mina främsta intressen konkurrerade längre.
Från och till fram tills jag var 25-26 försökte jag sluta. Det avtog men gav sig inte helt förens jag träffade en tjej som numera är min fru. Hon frontade mig som ok ngen gjort tidigare och fick mig att förstå att det gör så mycket skada. Hade 3 återfall första tiden innan hon frontade mig. Jag sa till Gud att ni är det nog. Har varit fri sedan dess. Amen på det. Jag
Jag har sedan 3 år tillbaka arbetat som alkohol och drogterapeut där jag fått lära mig hur beroende fungerar och hur kickar i hjärnan som porr ger, lärt mig verktyg att känna igen risksituationer och att hantera det sug som jag gett efter för alla år. Så detta har hjälpt mig hantera mitt beroende.

Det jag idag har svårt för är all den ångest som jag nu åren efter och en tillfrisknad hjärna påminner mig av. Alla de jag sårat genom åren i min syn på sex. Fått ett ex att göra saker hon inte ville.

Hur gör jag? Jag har hört av mig i ett kortare meddelande att jag är hemskt ledsen över att jag sårat henne. Inte nämt mitt beroende. Men kommer jag någonsin känna att jag fått ur mig allt jag vill få ut genom att skriva om mitt porrberoende eller gör det mer skada än nytta att skriva mera till mitt ex? Detta är nu 10 år sedan vi var tillsammans. Skrev till henne i torsdags. Men hon har tagit enorm skada vilket bryter mitt hjärta i tusen bitar.

Hur gör jag nu?

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Axel  
Axel

Skildes ni på goda vägar eller fanns det osämja? Gud förlåter dig även om hon inte gör det, vad är större? Berätta om ditt tidigare beroende och hur du har kommit ifrån det. 10 år senare och hon är fortfarande enormt skadad, är det emotionellt eller fysiskt?
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest