Forum
Fruntillporrmissbrukare   Ämnesstartare
Fruntillporrmissbrukare

För att göra en lång historia kort så har vårt fem år långa förhållande kantats av porrmissbruk och lögner.

För lite över ett år sedan kom sanningen fram och min man tog itu med problemet på riktigt. Sedan dess har jag "kontrollerat" honom och frågat mycket om han ljuger.

Han har varit fri i ett år, men ikväll var jag helt säker på att något var fel. Alltså att det inte var sant då jag frågade om något hänt och han sa nej. Efter en stunds påtryckningar valde han att berätta (han hade också haft dåligt samvete innan)

En tändande video på några minuter hade kommit upp på Facebook. Han säger att han brukar bläddra förbi dessa, men denna gång lämnade han och titta på klippet. Han berättade också att han en stund senare bläddrade tillbaka för att se klippet en gång till, men han onanerade inte och han sökte inte porr efter det.

Jag blev aningen förkrossad, överreagerar jag? Mannen är ledsen över att jag är ledsen. Jag ser det som ett litet återfall, men han säger att han ger upp om han för detta måste börja om med sin dagräknare där han räknar hur länge han varit porrfri. Jag vet inte hur jag ska se på saken?

Finns det förövrigt stödgrupper här för anhöriga? Jag skulle gärna delta i en sån, privat samlat behöver jag inte för tillfället.

Tacksam för era svar ❤️

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Villblifri  
Villblifri

Hej, det bra ni pratar öppet om detta din man och du. Mitt tips är att din man gör denna grejen som också förklarar på djupet beroendet hur man kan knäcka det så det håller för gott:

https://thefreedomfight....0-day-challenge-sign-up/

Jag hållit mig fri länge för jag själv gör denna och har en pastor att prata med varann vecka. Ber att du ska få hjälp med.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest