Forum
William   Ämnesstartare
William

Hej jag försöker bli fri från porr. Jag har varit fri i 3 veckor och haft min mobil i ett kassaskåp under dagarna. Har varit det enda sättet för mig att bli fri på dagarna. På kvällen låser min fru upp kassaskåpet, vi sitter i varsin del av soffan men jag kan inte hålla mig från att kolla på porr. Jag runkar inte ens utan det är nästan bara för att stilla suget.

Vill att suget ska sluta, det drar mig tillbaka om och om igen. Några tips på hur man hanterar suget eller kraften som tar en in på porrsida?

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Villblifri  
Villblifri

Låter som bra grej att låsa in mobilen på det sättet. Det viktigaste är att göra något helt annat. Jag ber istället och ser på kristna grejer. Har på sikt stillat det och har en präst jag pratar med som följer upp hur det går för mig. Var det som vände det för mig att ha någon att prata om ens beroende. Ber att du ska bli fri från triggers och suget att se på porr, i Jesus Kristus namn amen.
William   Ämnesstartare
William

Tack @villblifri för att du berättar om ditt sug och hur du hanterar det.
Starta Om - Rickard  
Starta Om - Rickard

Hej William!

Rickard heter jag och jobbar här på Starta Om. Tack för att du delar din resa här på forumet!

Vi erbjuder enskilda samtal samt möjlighet att vara med i en onlinegrupp för att bli fri från porren.

Vi vill gärna hjälpa dig på bästa sätt. Skriv gärna ett mejl till rickard.berle@fralsningsarmen.se så kan vi boka in ett samtal om du vill.

Allt gott önskar jag dig!

/Rickard
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest