Forum
Trevor   Ämnesstartare
Trevor

Hej. Jag är 52 år. Skönt att inte vara själv som är lite äldre.
Porrberoendet har jag haft sen jag var 14 och det har gått lite fram och tillbaka sen dess. Om jag kunde hålla mig ifrån det i tre dagar ända fram tills jag fyllde 32 så var jag glad

För en sju-åtta år sen hade jag varit helt fri ifrån det i fem-sex år. Herren gjorde ett under 2011(?) och efter det mådde jag så bra! Minnet funkade! Jag var helt fokuserad på min familj och kunde tänka efter i förväg på vad som är bra och dåligt att säga till någon.
Då började jag att försöka läsa på om hur man kunde ge kvinnor fontänorgasm. Det ledde till slut till att jag hamnade i skiten igen. På några månader åkte jag ner igen.

Jag har berättat för min fru att jag hade det här problemet i tonårstiden men inte att det hängde kvar när vi gifte oss för 20 år sen. Det var visserligen mindre frekvent då men fortfarande lika starkt. Nu är det mindre frekvent ändå men tillräckligt jobbigt för mig. Jag mår skit varje gång det händer. Vet inte om hon har räknat ut att det är så här och vet inte hur hon skulle reagera om jag berättade det för henne. Tror jag måste gå i terapi och få lite distans till det först.

Natten efter det har gått för mig får jag som hallucinationer. Är det nån som känner igen det förresten? (

Nu har det kommit in i min Facebook watch. Det är porrfilmer som sänds under hashtaggar som Mumbai och ”heart if your a lakers”. De skriver att det är live. Jag mår i alla fall skit!
Jag raderade appen nu. Visst kan jag gå in via webben men det blir åtminstone ett par trösklar då. Har säkert rapporterat 300 hashtaggar och videor och sidor jag inte vill ska komma i flödet men det funkar inte.
🤷🏼‍♂️

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Starta Om - Rickard  
Starta Om - Rickard

Hej Trevor!

Rickard heter jag och jobbar här på Starta Om. Tack för att du delar din kamp här i vårt forum!

Vi vill gärna stötta och hjälpa dig på bästa sätt. Vi erbjuder enskilda samtal och även onlinegrupper där målet är att bli fri från porren.

Om du vill kan du skriva ett mejl till mig på rickard.berle@fralsningsarmen.se så kan vi boka in ett samtal.

Allt gott och Gud välsigne dig!
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest
Liknande ämnen
Facebook watch. (Ämne)
av Trevor 2023-09-26 22:28:04