Hej
Har haft ett porrbrroende i säkert 20 år som Mer eller mindre varit Konstant men som ju blivit värre och värre. Har det senaste året lagt lite för mkt pengar på camtjejer och igår blev jag så påkommen av min sambo genom filmer som hon hittade. Total katastrof och en genomsyrande skam så klart. Mår mycket dåligt över detta och känner mig mkt rädd för vilka konsekvenser det här kommer ha på vårt förhållande. Vi har två barn och ett liv som jag värdesätter mycket. Jag vill inte förlora det.
Ska också erkänna att jag också känner en viss lättnad över att "hemligheten" är ute då jag ju i många år tänkt att jag behöver ta tag i detta. Jag är en ångestperson och jag är ganska väl insatt i hur beroemdebeteenden fungerar i hjärnan och därför har jag sedan länge förstått att min porrkonsumtion fungerar på ett liknande sätt. Men inte kunnat sluta ändå. Det vill jag försöka med nu och kanske kommer jag att använda det här forumet som en del i det. Tycker att det verksr vara en god ton här och med likasinnade. Är inte troende men har inget emot att andra är det. Tycker att det är bra att såna här forum finns.
Har ni några råd att ge mig så här utifrån var dag har berättat. Tacksam för svar!