Forum
Truten   Ämnesstartare
Truten

Hej!

Jag har missbrukat porr i över 10 år och på senare tid, tack vare mitt ex, fått upp ögonen för vilken smutsig industri det är. Hon har blivit någon form av extremist och pluggar på om allt om ämnet och sprider sin kunskap till alla runt om, vilket såklart är bra, men även lite jobbigt för hon är så pushig och inget vidare bra stöd utan mer att hon skuldbelägger en trots att man sagt att man vill och skall försöka sluta.
Oavsett, jag har ett problem.. och jag kan inte bryta det helt känner jag.
Det har blivit grövre och grövre porr med åren och nu vet jag inte ens varför jag kollar på det jag kollar på, det är inget jag själv skulle vilja utföra när jag har sex. Det är som det klassiska folk skrivit, man kanske söker kickar utan att veta om det eller något? Det eskalerar i alla fall.
Jag konsumerar mindre porr, men lyckas inte helt sluta.. Det är som någon form av beroende som jag måste ersätta på något vis fast än jag vet att det kanske inte heller är rätt väg.
Jag har läst en del om tips på att sluta osv, men inget har riktigt funkat för mig.
Så nu tänkte jag att jag testar här att skriva av mig, försöka öppna upp, kanske försöka dokumentera hur det går som någon form av dagbok fast är man kanske kan få lite pepp å stöd av likasinnade som gått igenom samma.

Det känns bra att ha öppnat upp sig någonstans och jag tror det är vad jag behöver.. Någon att prata med kanske, men är inte riktigt redo att prata med någon ansikte mot ansikte.

Vi hörs förhoppningsvis snart igen.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Lars  
Lars

Hej!
Bra du har börjat ta tag i ditt liv, och jag kan tänka mig det både är bra och mindre bra med en "extremist" i närheten som påpekar hur fult det är. Pepp och samtidigt mer skuld och skam.

Hur som helst. Det är nog rätt strategi att ta några första steg här på forumet och börja skriva av dig lite. Även om du vill kunna sluta direkt så kan det behöva gå lite tid och du kan behöva ta mer aktiva steg i samtal någonstans för att hitta en väg. Ren viljestyrka räcker oftast inte

Men välkommen hit!

JohannaStartaOm  
JohannaStartaOm

Välkommen till forumet!
Jag hoppas att du forsätter att skriva här, jag håller helt med dig Lars. Att ta hjälp och att prata med någon är för många, som jag möter här på Starta om, helt avgörande. Att kämpa själv är väldigt svårt

Vill du ha mer hjälp så är du varmt välkommen att skiva till oss på kontakt@startaom.se
eller fortsätta att skriva här. Vi finns här och läser och stöttar dig. Du är inte ensam

/Johanna
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest