Idag är det 13 dagar för mig!
Känner igen mig mycket i det du skriver Magnus, jag har också använt porr och sexchat för att fly.
Min sambor har inte förlåtit mig, då det jag gjort är otrohet och ett otroligt stort svek i hennes ögon. Jag kan inte förminska det sveket hur mycket jag än önskar. Jag har tagit det några steg för långt! Men hon är kvar i samma hus som mig och vi pratar om det, lyssnar på poddar om sexmissbruk och pratar både om vad som varit och om en eventuell framtid.
Jag ser också ett samband mellan porren och att onanera och jag försöker hålla mig ifrån det så gott jag kan. Det har inte varit lätt, men när jag har gjort det har jag gjort det på ett helt annat sätt. Att vara i mina egna tankar, där min sambo är med, så har jag känt att det inte är fel, bara något fint. Och jag har även berättat för min sambo att jag har onanerat och att det var hon som var i mina tankar. Hon uppskattar att jag säger det. Hon kan inte ge mig något tillbaks än och det respekterar jag men det är ändå ett ganska stort steg för mig kan jag tycka att jag äntligen vågar öppna upp mig till 100% och berätta om min sexualitet och mina drifter för henne.
Jag har inte hittat gud, och kommer inte göra det heller, det vet jag.
Jag har däremot varit hos en terapeut som gett mig en hypnosliknande övning där jag lyssnar på henne och försvinner in i mitt undermedvetna (eller somnar, det har hänt ofta) och det ger mig en tillfällig styrka att ta mig igenom dagen eller åtminstone några timmar!
Bra jobbat Magnus, all styrka till dig!
Johan