Forum
Magnus   Ämnesstartare
Magnus

Vill aldrig mer vara i porrens makt.Just idag är jag sjukt trött. Ångest stör nattsömnen. Sovit så lite sedan dagen då beslutet att till 100% sluta.Ovissheten är värst och tålamodet att stå ut i situationen. Vill alltid ha snabba lösningar och svar.Menar då från min fru. Nu pratar hon om att vi borde separera från varandra under en tid för att få distans. Det skrämmer mig och ger lite panik. Känns som att jag inte har något mandat utan får rätta sig efter hur hon tänker att vi ska ha det. Hon säger att hon vill fortsätta men att hon inte vet om det kommer att gå. Hon vill att jag kan lova att det aldrig händer igen. Kan jag det ? Eller är det en utopi.Har inte känt något sug till porr alls sedan jag slutat för 5 dagar sedan. Ingen onani heller. Hur länge ska man leva i ovisshet? Är ensam och utan någon vän att prats med.Hon säger att hon inte orkar stötta mig.Installerat fortify på telefonen. Verkar bra.Önskar min älskade fru kunde vara där hon kunde säga de förlösande orden Det kommer gå och jag älskar dig fortfarande.Känns svårt att prata med barnen och berätta vad man har för ett beroende. Behöver be dem om förlåtelse. Tack och hej för idag återkommer.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Förtvivlad  
Förtvivlad

Hej,
Det är starkt av dig att du delar dina tankar och känslor. Jag förstår att det är en stor kamp att kämpa.

Jag är i samma situation som din fru att jag lever med en man som dessutom nekar till att problemen med porr finns. Ni verkar ju tala öppet om detta vilket är en förutsättning för att kunna få det bra tillsammans igen.

Jag tror det kan vara svårt att lova att det aldrig kommer ske igen. Besvikelsen blir dessutom väldigt stor från båda håll om man lovar gång på gång och det inte skulle lyckas alltid. Om jag skulle utgå från mig själv så skulle jag vilja se att min man menade alvar och tog tag i problemet och sökte hjälp. Jag tror det är bra att visa med handling att man försöker göra något åt det man har problem med då ord till sist inte betyder så mycket om problemet upprepas gång på gång. Jag tror även det är bra under förutsättning att din fru vill att ni söker hjälp tillsammans då man kan behöva ha någon utanför att prata med som förstår hur ett beroende fungerar. Även som fru behöver man hjälp då det påverkar båda parter. Jag tänker att det kan vara ett alternativ istället för att separera.

Jag hoppas att du och din fru får ert äktenskap att fungera bra igen. Det är starkt att du vågar vara ärlig och öppen med detta.

Mvh
Förtvivlad

Trasig  
Trasig

Tjena Magnus. Jag har läst det som du skriver och det märks att du vill ha en förändring.

Jag hoppas att det lugnar sig lite för dig snart. Då värsta stormen har lagt sig så kanske ni kan mötas.

Mvh Trasig
Lars  
Lars

Ursprungligen postat av: Magnus Gå till citerat inlägg
Just idag är jag sjukt trött. Ångest stör nattsömnen.

I början av "nykterheten" var jag också supertrött, tar man bort dopaminkickarna djupdyker ju hjärnan. Om det också kryddas med massa ångest över situationen så blir det så klart extra trötthetskrydda uppe på. Jag tror som Trasig, att när det värsta lagt sig så kan det gå hitta gemensamma vägar framåt.

Ursprungligen postat av: Magnus Gå till citerat inlägg
Installerat fortify på telefonen. Verkar bra.

Fortify är bra, både "kurserna" med uppgifter, fakta och videofilmerna som förklarar på ett bra sätt olika aspekter av drogen och kampen. För mig var den en stor stödkrycka i början, lätt läsa lite här o där under dagen som påminnelse. Forumet som finns där är mer aktivt än det på Startaom - och det är ofta bra läsa där, och ibland skriva av sig.

Jag kan rekommendera den nyutkommna boken "Det ingen vill prata om" - förutom bakgrund o fakta så berättar olika personer från sina liv, även en kvinna som är gift med en som missbrukade porr.

Ta det lugnt, du är nog på rätt väg, även om det säkert återstår mycket hårt arbete framåt så har du börjat.

:)
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest