Forum
Magnus   Ämnesstartare
Magnus

Då är man på botten igen. Lögnen om att vara fri från från nätporren är avslöjad. Min fru som jag älskar har jag fört bakom ljuset. Har fört mig själv bakom ljuset och tänkt att det inte är så farligt med lite oskyldiga bilder. Har en tro på Gud som havererat. Jag vill verkligen inte det här men ändå är jag en periodare.Jag faller och faller igen och drar med mig min fru.Jag skäms över mig själv och det jag gör. Vad är det som gör detta ? Hur kan jag säga att jag älskar min fru och samtidigt titta på porr och onanera och bli kåt på det jag ser? Vi har haft så många vändor där hon får må så dåligt och bli knäckt och ledsen och sårad men förlåtit och vi gått vidare. Hur kan jag göra på det här sättet gång på gång på gång ? Är rädd att det är försent för att kunna rädda mitt äktenskap. Något som komplicerar det hela är att jag har adhd och asbergers. Kommunikation är svårt. Vad ska jag göra ? Behöver verkligen stöd och hjälp. Det måste bli ett slut på det destruktiva som förstör och sårar.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Lars  
Lars

Hej,
Det kan vara bra nå botten, även om smärtan och hopplösheten är hemsk just där. Jag har inte varit där i ett äktenskap, men varit någonstans i närheten själv i mitt sololiv som varit allt annat än orörigt.

Det inte är hopplöst. Ett vet jag. Han är med, i allt, även de gånger man med flit och helt medvetet i princip sagt åt Gud att han kan dra dit pepparn växer. Han tror mer om dig än du själv gör och vet mer om dig än du själv gör, och han älskar dig ändå.

Vill tro att du kan hitta vägar, få stöd och hjälp ur den situation du klivit in i, hur den vägen ser ut vet jag inte, men att börja skriva lite här kan vara ett bra första steg på vägen mot ett helare, mer fungerande liv.

Kram
JohannaStartaOm  
JohannaStartaOm

Välkommen till forumet Magnus, även om det är under tråkiga omständigheter så vill jag att du ska veta att vi finns här, vi läser, svarar och stöttar. Precis som Lars skriver så kan det vara så att vi behöver nå vår botten för att kunna vända på våra ovanor och rädda det vi har. Loppet är inte kört, det finns stöd att få.

Du är inte ensam om att kämpa med dessa frågor i ett äktenskap. Jag vill tipsa dig om att om din fru vill samtal eller ha stöd så finns det inom Starta Om också, då är det mig som kvinnlig merarbete man får samtala med. Det kanske kan vara något att tips din fru om? Hon kan maila kontakt@startaom.se

Magnus   Ämnesstartare
Magnus

Ja man fattar inte att det är ett problem när man som jag snurrar fortare och fortare i att leta kickar.Så kommer avslöjandet och man kvicknar till och kan inte begripa vad man hållit på med hur man kan säga att man älskar sin fru och samtidigt delar henne med alla fantasier, bilder och filmer som spelas upp. Har inte haft många tankar på att de kanske utnyttjas och förnedras där ute på nätet. Känner mig med rätta smutsig och dålig. Står ju inte för att någon ska utnyttjas eller säljas.Försöker be om förlåtelse till Gud . Honom har jag också vänt ryggen åt för att jag tycker att jag har haft rätt att njuta som jag vill.Känns som om jag är utan kunskap och inblick vem jag egentligen är. Är också rädd för hur det ska gå att leva älska och ha sex med min fru( om hon stannar ) utan kompisen nätporr. Är vrickat att känna så. Rädd att leva normalt.Har varit porrfri i 3 dagar nu.Tack för era inlägg. Tror också det är bra att skriva av sig. Det är turbulent inom mig nu där många känslor krigar med varandra. Jag tänker inte låta det onda vinna. Det måste gå trots många tidigare brutna löften och nederlag. Tack för ikväll .Återkommer imorgon.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest