Ursprungligen postat av: Förtvivlad 
Jag vet inte vad jag ska göra längre då jag har försökt med allt som står i min makt. Jag vet att min man kollar eller har kollat på porr och har eller har haft kontakt med andra tjejer på internet. Jag vet inte vilken nivå det befinner sig på för tillfället.
Jag har ifrågasatt honom flera gånger och han säger att det inte är så. Det spelar ingen roll även om jag skulle lägga fram solklara bevis. Mig verkar han inte se längre när det kommer till den sexuella biten. Det är precis som om han inte längre har några som helst behov av sexuell närhet till mig. Jag har tagit upp det med honom tidigare och han säger att det inte beror på mig och han har heller inte någon förklaring på varför han inte tar några initiativ på det området.
Jag älskar verkligen min man och skulle i djupet av mitt hjärta stötta honom i att bli fri gällande detta problem. Jag känner att jag kommer ingen vart då han inte vill erkänna att han har dessa problem för mig. Jag vet inte heller om han själv tycker att han har problem. Jag vet inte vad jag ska göra mer än det jag redan ha gjort.
Jag är glad att jag har hittat detta forum för det gör att jag får en större förståelse för vilka starka krafter som ligger bakom ett porrberoende. Tack för den ärlighet som finns och att ni delar med er av era berättelser.
Ni som är troende får gärna be för vår situation.
Hej
Jag känner sååå med dig då jag också är gift med en man med detta missbruk. Har levt med kännedom om det i minst 15 år av vårt 26 åriga äktenskap. Såå många vändor och löften om att nu ska jag sluta.....
Senaste vändan förutom denna var för 4 år sen och efter det har jag verkligen trott att han varit fri.....men fel hade jag....härom veckan kom jag på honom igen när jag kollade hans telefon....tomheten som ätit sig in mer o mer för varje svek blev nu total och jag kände bara att nu är det nog, nu vill jag inte mer.
Har inte riktigt bestämt mig än hur vi ska gå vidare, om vi ska gå vidare.
Han har nu sökt hjälp och jag ser en skillnad,vilket är första gången. De tidigare gångerna är det jag som sökt och fixat med hjälp ,vilket troligen är anledningen till att det inte funkat.
Jag lider så fruktansvärt med dig och vet verkligen hur ont allt detta gör och hur det skadar o förstör.
Jag är också kristen och kommer stå med dig i bön. Om du vill kan vi även höras via telefon eller nåt.
Kanske kan få hjälp via starta om att förmedla de uppgifterna i så fall.
Finns här ❤
Mvh Oviss