Hej!
Jag är en man i 25års åldern. Jag har hållt på med porr sen jag var någonstans mellan 12-13år gammal. Det var aldrig någon kontroll eller spärr på mitt porrsurfande, så det bara eskalerade. Eskalerade till ett
missbruk. Jag har fått en skev bild av kvinnor och sex. Har nu en sambo som jag träffade för 3 år sen. Älskar henne och hon är den jag vill ha en framtid med, men jag har gått bakom hennes rygg under alla dessa 3 åren. För snart 2 veckor sedan blev jag påkommen med en porrsida på min telefon. Har varit ett uppvaknande sen dess. Har sjunkt in mer och mer att man har haft ett missbruk, att man har gått bakom sin kärleks rygg och att man inte har varit den människan man målat upp sig att vara. Man har vägrat se sig själv som den man är. Porrsurfandet har man blockerat i huvudet, vägrat tänka på. Byggt upp lögner, massa lögner. Lögner som har fallit naturligt. Har berättat alla lögner för henne nu och svurit att aldrig ljuga mer. Har inte porrsurfat sen den dagen och har även slutat snusa som ett extra kvitto för min tjej att jag är beslutsam att bli en bättre människa.
Har varit 2 tunga veckor, dock 100 gånger tyngre för henne.
Men! Det har varit skönt att säga sanningen, skönt att visa hela sig själv och vad man är. Min tjej vet allt om mig nu och det känns befriande. Jag har vågat konfrontera mig själv, jag har vågat säga till mig själv att jag behöver förändras, för min sambos skull men också för min egen. Jag vill vara bättre än vad jag har varit och jag tror på mig själv att jag kan vara det. Det är som en tjock dimma som äntligen har släppt. Det är jätteskönt att vara sanningsenlig och jag tänker fortsätta med det.
Min sambo drar det tyngsta lasset, hon stannar kvar och kämpar för vår kärlek. Kan inte beskriva hur sårad jag har gjort henne, och hon förtjänar bättre. Jag vet att jag kan vara den hon förtjänar. Hon är en krigare som stannar kvar och det kommer inte vara förgäves.
Det har hjälpt både mig och min tjej att läsa era inlägg här på forumet! Har gett mig hopp om att man kan förändras och också att man inte är ensam. Startaom gör ett kanonjobb. Tack!!