Forum
känslanavskam   Ämnesstartare
känslanavskam

Har insett att jag nog är beroende av porr. Kom i kontakt med porr väldigt tidigt (runt 11-12 årsåldern) och när jag insåg mitt beroende så kände jag så otroligt mycket skam i kroppen. Skam över vad människor ska säga och tycka om en. Har börjat gå hos en Psykoterapeut sen en månad tillbaka för att prata om mitt problem jag har över känslan av att känna mig ensam. Jag har nog insett efter att ha läst många liknande berättelser här på Starta om, att ensamheten beror nog mycket på mitt beroende. Dock har jag inte pratat med min terapeut om beroendet än men ska dit i veckan igen och då tänker jag att det är läge att prata om det. Jag känner mig väldigt nervös över vad terapeuten ska tycka även om jag också vet att jag måste berätta.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

JohannaStartaOm  
JohannaStartaOm

Ursprungligen postat av: känslanavskam Gå till citerat inlägg
Har insett att jag nog är beroende av porr. Kom i kontakt med porr väldigt tidigt (runt 11-12 årsåldern) och när jag insåg mitt beroende så kände jag så otroligt mycket skam i kroppen. Skam över vad människor ska säga och tycka om en. Har börjat gå hos en Psykoterapeut sen en månad tillbaka för att prata om mitt problem jag har över känslan av att känna mig ensam. Jag har nog insett efter att ha läst många liknande berättelser här på Starta om, att ensamheten beror nog mycket på mitt beroende. Dock har jag inte pratat med min terapeut om beroendet än men ska dit i veckan igen och då tänker jag att det är läge att prata om det. Jag känner mig väldigt nervös över vad terapeuten ska tycka även om jag också vet att jag måste berätta.

Hej! Jag läste din post när du först skrev den och har tänkt på dig den senaste dagarna, hur gick det? Har du fått tillfälle att berätta för din terapeut?

Precis som du själv reflekterar över så är det många som upplever att porren är medicinen på ett djupare problem - så att har tagit tag i att jobba med kärnan är ett enormt framsteg - stort Grattis! Vi finns alltid här och stöttar och peppar dig! Vill hu ha mer direkt samtalsstöd eller bolla frågor kan du maila oss direkt eller skriva här

/Johanna Starta Om

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest