Hej Ansj,
Läser om din kamp. Kämpa, du är på rätt väg bara genom att du känner att du har ett problem.
Jag har försökt att få bukt på mitt problem med för mycket porrkonsumtion under 15-20 år. Jag har vandrat mellan att inte titta på porr under några månader till att titta på porr flera gånger per dag. Under de senare åren har jag märkt att gränserna sakta flyttas. För mig är det ett beroende, det här är min drog som jag använt egentligen vid alla slags känslor. När jag varit rastlös, arg, ledsen, trött, hungrig etc. Jag har egentligen dövt mig själv och mina känslor de senaste 20 åren. Det finns en sorg i det som jag nu hanterar.
Vändpunkten för mig var hård, brutal, hemsk och underbar. Det började för 70 dagar sedan. För 65 dagar sedan berättade ALLT jag gjort, alla mina hemligheter. Att få göra det, att inte vara ensam om skammen & skulden var förlösande. Kraften i det var oväntat för mig. 3 veckor senare fick jag mod att berätta för min fru, det var hemskt att utsätta den man älskar för det, men rätt.
Att för första gången i mitt liv vara helt ärlig med att jag var fullständigt hjälplös i den här kampen och att jag behöver hjälp var min räddning. Att tala med någon om problemen har gjort att jag inte längre är ensam i mitt "hemliga rum". Numera kan jag vara själv, gå in i min egen skalle utan att ha en miniatyr av mig själv som sitter där, tittar på mig och berättar hur dålig jag är som gör all den här skiten som jag inte står för. För nu gör jag det inte längre.
70 dagar frihet. Det här är det bästa som hänt mig.
Lycka till ni där ute!