Forum
Lucy95   Ämnesstartare
Lucy95

Hej alla. Jag vet inte hur jag ska börja men otroligt kortfattat så är min pojkvän porrberoende. Varför tror jag det? Jo för att vi har varit tillsammans i ca 1 års tid och under hela denhär tiden har vårt sexliv varit ganska dåligt. Alltså han har svårt att komma och har sex med mig helt utan passion och känslor. I och med detta har jag även hittat porr i hans telefon regelbundet och tänker att sexet är ett problem pga just detta. Han har lovat att sluta men håller det aldrig. Jag vet inte vad jag ska göra mer. Mitt självförtroende är i botten pga detta å jag mår så jävla dåligt. Jag brukade inte störa mig på sånt men eftersom sexet påverkas så blir jag mer känslig. Snälla hjälp, vad ska jag göra?

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Trasig  
Trasig

Tjena. Jag har kanske ingen lösning, men jag kan bolla lite tankar. Jag har befunnit mig på andra sidan om man säger så.
Porren har varit för mig ungefär som ringen var för Frodo. Något som är väldigt mörkt men man vill inte göra sig av med det.

Om jag vänder på det. Vad jag skulle behöva för att bli övertalad att sluta.
Förståelse. Att det inte är något som är lätt att sluta med.
Tröst. Någon som håller mig i handen när det är svårt.
Öppenhet. Att kunna berätta utan att bli dömd.
Konstruktivitet. Någon att bolla problem och lösningar med.

Jag förstår att det inte är lätt att vara konstruktiv om du själv inte mår så bra. Men lugna samtal utan bråk och fördömande tror jag på.
Försöka få din kille att förstå att det är ett gemensamt projekt. Försök att läsa på, lystna på poddar och kolla Youtube.
Det du måste göra är att få honom att förstå att det han håller på med inte är nyttigt för ert förhållande.

En liten vinkling från mig. MVH

Lucy95   Ämnesstartare
Lucy95

@trasig

Tusen tack för att du tog dig tiden att svara och för att jag fick höra det från någon annan än min pojkvän, hur svårt det faktiskt kan vara.. Du har helt rätt i det du säger. Jag behöver vara mer förstående och kämpa med honom än mot honom. För allt annat i förhållandet är perfekt. Förutom just detta. Jag ska läsa det du skrev när jag har det kämpigt med mina tankar. Återigen tack så jättemycket!!
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest