Hej på er!
Jag har varit tillsammans med en kille x antal år och vi bor även tillsammans. Det jag reagerar på är att han tittar väldigt mycket på porr. Kommer inte ihåg om det alltid varit så men jag tror nog det. Men det som jag läst om detta beroende stämmer inte riktigt in på honom. Om vi säger att vi inte har sex på en vecka så runkar han minst 5 dagar, men oftast varje dag. Och alltid till porr, har aldrig sett eller vet om att han gjort det utan. Jag har inga problem att han runkar, inte heller om han skulle titta på porr ibland. Men nu är det varje kväll vi inte har sex. Till saken hör även att han aldrig haft några problem att få upp den eller att komma mm, utan jag vet att han hellre har sex med mig än tittar på porr. Men allt känns så olustigt bara. Ju mer jag läser om porr och ser dokumentärer desto mer inser jag hur hemsk den branschen är och blir äcklad av hur kvinnorna behandlas. Och att veta att min kille inte kan runka utan att titta på det gör mig ledsen. Har bett han att sluta titta så ofta men han vägrar. Han säger att han kan runka utan men inte vill. Är detta något slags beroende eller vad? Kanske jag överreagerar? Är det så så får ni gärna vara snälla och inte hoppa på mig. Tacksam för svar.