Att få skriva av mig och få respons och goda ord gjorde gott för mig så tack! Jag har tagit många återfall i mitt porrmissbruk och varje gång så stannar min sambo kvar, något jag inte förstår.... Jag har bytt missbruk från ett tidigare alkoholmissbruk/porr/sexmissbruk till enbart porr men som jag avhållt mig från som jag skrev i 1.5 år. Det jag har märkt är min enorma skam som jag lever med dagligen, som jag tror har uppstått i tidig ålder då bla min biologiska ”pappa” lämnade mig när jag var 3 år. Att inte blivit sedd/älskad eller bekräftad i mina tidiga år tror jag har fått mig att inte känna mig värd någonting överhuvudtaget i hela mitt liv. Känslan av att vara oälskad,
oduglig, ful, värdelös och vara uttittad och pratad om har tärt på mig. Nu siktar jag in mig på att läsa mer om skam och hur jag ska förhålla mig i olika situationer i det dagliga livet där jag ska/kan höja värdet på mig själv. Jag måste också införa rutiner och nya verktyg på min agenda för att hålla orena tankar borta från min radar.