Ursprungligen postat av: Deprimerad90 
tog bort meddelandet
Ja alltså helt klart man kan prata om allt.. Men de är bara än själv, som kan göra förändringen att förändras.. De är ingen annan som kommer göra jobbet åt en...
Alltså jag har försökt att enbart ha sex med en partner. Men att ha sex med någon ger mig också återfall. Men de kanske har att man måste vara bort från porren 3 månader först, innan man har sex med någon.
Ja vi kan prata o prata, men sånt har aldrig löst mitt liv. Jag pratat med en person om alla mina problem i över 15 års tid. Pratat ut om allt.. Men de som fått förändring är att jag själv gjort en förändring.
De finns inget magiskt piller, ja du kan känna dig bättre med ett piller men de löser inga problem.. Ens själ behöver läka. Jag har levt i depression i 15 år. De är ens egna val som gör att man blir mer deprimerad. Man väljer dåliga val som gör att man mår sämre.. Så klart vi alla började må dåligt av något från början, mobbning m. M. Men för att hantera allt så tar vi till, porr, alkohol, droger m.m. Men de förvärrar allt bara, vi kommer inte må bättre. Våra hjärnor blir fängslade.. De finns en person i hela universum som kan hjälpa dig, och de är dig själv. Du gör dina val att må sämre eller bättre..