Forum
LovisaStartaOm   Ämnesstartare
LovisaStartaOm

Administration
Köpa ny gammalmodig telefon, börja träna, göra nya rutiner. Saker som kan vara viktiga för att bryta sin konsumtion. Vad har fungerat, eller inte fungerat för dig? berätta gärna så att andra kan ta del av din kunskap!
Administratör

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Evalena  
Evalena

Ett förslag är att lägga in ett filter på routern genom en alternativ DNS server. Då blir det ett extra steg som kanske får en att tänka till.

Att ha en kompis som man försöker sluta tillsammans med är bra. Då kan man prata om det och stötta varandra.
orebroarn  
orebroarn

Att vara medveten om de faktorer som gör det enklare att falla tillbaka in i porrtittande är viktigt.

För mig har det varit klart enklare att falla tillbaka till porr när jag är ensam, hungrig, trött, ledsen eller besviken, etc.

När jag får mina grundläggande behov tillfredsställda så fyller sällan porr någon funktion. Tips är verkligen att vara på sin vakt när man utsätts för sådana tillfällen.
Detta kräver ju dock att man verkligen *vill* sluta.
hulk  
hulk

I vissa fall är det kanske svårt att vara ensam med allt detta. Att dela kampen med någon som kan gå bredvid kan göra det hela lättare. Men det är fortfarande ett krävande jobb.
keke  
keke

Det där att dela med någon känner jag igen.
Jag skaffade mig en "storasyster"
Och det hände att jag bad att hon skulle fråga efter en helg hur det gått, typ.

Men jag la bara av och tyckte det var så skönt.
Jag hade bara jobbdator, och var jätterädd att bli upptäckt.
Kanske ett tips förresten!
bollen  
bollen

Ursprungligen postat av: orebroarn Gå till citerat inlägg
Att vara medveten om de faktorer som gör det enklare att falla tillbaka in i porrtittande är viktigt.

För mig har det varit klart enklare att falla tillbaka till porr när jag är ensam, hungrig, trött, ledsen eller besviken, etc.

När jag får mina grundläggande behov tillfredsställda så fyller sällan porr någon funktion. Tips är verkligen att vara på sin vakt när man utsätts för sådana tillfällen.
Detta kräver ju dock att man verkligen *vill* sluta.

Sånt himla jobb med det där att hålla koll på sina fallgropar. Det är enklare att ta i tur med mat och sömn än ledsen eller ensam. Hur brukar du göra då?
jonathan  
jonathan

Här är ett tips som hjälpt mig: hitta förebilder! Gärna personer du känner som du kan vara ärlig med, men också personer du ser upp till.

Terry Crews är en ganska känd skådespelare som för några år sedan gick ut offentligt med sina problem och hur han kommit till rätta. Jag diggade honom innan jag visste detta och han bara växer ju mer jag lär mig om honom. Han har en serie på sin Youtube-kanal som heter Dirty Little Secret (länken) och han har också många andra motiverande klipp där. Kolla in!

https://www.youtube.com/...LLSyyumAN0L6DnVZvnrmuURu
LovisaStartaOm   Ämnesstartare
LovisaStartaOm

Administration
Ursprungligen postat av: jonathan Gå till citerat inlägg
Här är ett tips som hjälpt mig: hitta förebilder! Gärna personer du känner som du kan vara ärlig med, men också personer du ser upp till.

Terry Crews är en ganska känd skådespelare som för några år sedan gick ut offentligt med sina problem och hur han kommit till rätta. Jag diggade honom innan jag visste detta och han bara växer ju mer jag lär mig om honom. Han har en serie på sin Youtube-kanal som heter Dirty Little Secret (länken) och han har också många andra motiverande klipp där. Kolla in!

https://www.youtube.com/...LLSyyumAN0L6DnVZvnrmuURu

Hej Jonathan!

håller med om detta! kände till Terry Crews från filmer och TV serier innan sedan fick jag reda på att han kämpade med porr. Det visar verkligen hur det är problem som kan drabba vem som helst. Och bara det att han ser det som ett riktigt problem och öppet pratar om det på det sättet, hur bra som helst!

Tack för tipset, ska kolla in detta! Noah Church har jag hört en del, han är jättebra. länk: https://www.youtube.com/user/bvrningqvestions
Det finns mycket självhjälps-youtubekonton på engelska, har du hittat något bra på svenska?

/Admin

Administratör
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest