Forum
LovisaStartaOm   Ämnesstartare
LovisaStartaOm

Administration
Att kämpa med porr är ett mänskligt problem. Inte endast för killar och män.

Vi på starta om har märkt att det är särskilt svårt för kvinnor att prata om deras kamp mot porr. Så jag tänker att jag ska försöka skapa en anonym arena här för kvinnor att prata om deras kamp. För att du är viktig och din kamp är lika verklig. Jag tänker att det finns ett värde att dela om det finns fler kvinnor som känner samma sak.

trevlig helg på er!

Administratör

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Kima  
Kima

SÅ bra! Att denna sida finns, och att du startar en sådan tråd. Jag behöver själv inte stöd för att ta mig ur, för det gjorde jag för många år sedan. Men jag vill gärna erbjuda hopp och hjälp om det är någon som fortfarande sitter fast och som kämpar med det. (Vet hur smärtsamt svårt det kan vara att ens erkänna det för sig själv, än mindre för någon annan, men det finns ingen annan väg än att be om hjälp om man vill ta sig ur det.)

Livet kan vara SÅ gott och fint! Det finns INGA hopplösa fall och det är aldrig för sent att börja om igen!
Erika  
Erika

Jag är kvinna och tittar på mer porr än jag skulle vilja. Även om jag inte skulle kalla mig beroende. Känslan efteråt är alltid tomhet blandat med äckel och självförakt. Eftersom jag rent idealistiskt inte är för mkt av den porr som produceras.
Jag känner mig framförallt avstängd. Vilket jag ibland verkar känna ett behov av.
Vet inte hur jag ska gå vidare med det här.
Ville bara skriva av mig för att släppa på skammen och självföraktet.
LovisaStartaOm   Ämnesstartare
LovisaStartaOm

Administration
Härligt att höra Kima! vad hjälpte dig att sluta med porren?

Erika, tack för att du delar.

Att vara avstängd. Det slog an i mig. Personligen tänker jag att det är så rimligt i denna tid. Det är så mycket intryck hela tiden så vi behöver koppla ur och stänga av emellanåt. Men det finns klart vissa medel att stänga av som kan lämna en dålig eftersmak. Porren kan vara en sådan. Men det behovet att stänga av tänker jag är helt ok! Eller vad tänker du att stänga av betyder? Är det en bra känsla eller en dålig?

fint att du skriver. Du ska inte behöva vara ensam

Det finns förresten också kontaktpersoner som kan träffas och ha förutsättningslösa samtal om hur du känner inför din relation till porr. Just för att kunna få ventilera och få stöd. Du kan läsa mer om det här: https://www.fralsningsar...m/verktyg/kontaktperson/
Administratör
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest