Forum
Axel   Ämnesstartare
Axel

Well, here I am. Tjejen tröttnade på att jag kollar på porr och runkar och kallar det för ett beroende. Jag kollar/kollade porr dagligen under en längre tid (med vissa uppehåll) och det kanske har påverkat mitt sexliv med att jag inte håller lika länge i sängen (aldrig riktigt gjort det ändå) och ser det som den enda sk. "skadan" jag har fått av porren.
Innehållet har blivit lite grövre sedan jag började under tonåren (är 31 nu). Började vanilla, sen blev det mycket analt, sen asiatiskt och goth/emo. Jag kom ut som bisexuell och kollade på transporr och gayporr, ungefär samma teman. Senaste tiden så har det varit mycket deepthroat och facefuck, någon hon ville testa en gång men inte gillade. Träffade min sambo för 5 år sedan och hon är nu i 5 månaden med vårat första barn, och det kanske det är därför hon är "trött" på det (inte för att hon låter mig ligga, hormonerna verkar ha tagit bort hennes sexdrift, även om jag var förvarnad).
Hon är rädd att vårat barn ska ertappa mig med att jag sitter och runkar och kollar på porr, eller generellt hittar min porr. Min tjej ertappade mig (hon gick in i mitt rum utan att knacka) och det är tydligen mitt fel.
Jag brukade den senaste tiden kolla på porr på nätet genom att leta upp videos som är intressanta och sedan ladda ner dem på datorn för att titta på senare. Det blev så istället för att göra bokmärken eller spara på hemsidan, ibland togs de ner pga copyright eller liknande. Men i söndags så rensade jag bort allt, flikar, webbläsarhistorik och ca 900Gb på mina hårddiskar (var betydligt mer än vad jag trodde, men makes sense då jag ibland laddade ner dem i paket). Nu ska jag bara rensa surfplattan.

Går jag rätt väg? Har jag ett beroende eller är det bara hon som är känslig pga hormonerna?

Tack för att ni har tagit er tid att läsa.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Det förflutna. Nuet och Framtiden.  

Hej!
Det finns ett bra sätta att ta reda på om du har ett porrberonde. Se om du kan vara porrfri i 30 dagar. Så får du själv en uppfatning om du känner abstinans .
Du skriver även att din porr tittande har ändrat till grövre och hårdare porr.
Det är en varningsignal. Då vanlig vanila porr inte ger samma dopamin kick som innan så hämmar gränser och öppnar vägar inom porr som från början inte var av intresse.

Ursprungligen postat av: Det förflutna. Nuet och Framtiden. Gå till citerat inlägg
Hej!
Det finns ett bra sätta att ta reda på om du har ett porrberonde. Se om du kan vara porrfri i 30 dagar. Så får du själv en uppfattning om du känner abstinans .
Du skriver även att din porr tittande har ändrat till grövre och hårdare porr.
Det är en varningsignal. Då vanlig vanila porr inte ger samma dopamin kick som innan så hämmar gränser och öppnar vägar inom porr som från början inte var av intresse.

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest