Forum
Emile   Ämnesstartare
Emile

Hej!
Jag är beroende av porr, onani, cyber 6, jag vet inte det är väl ett bland beroende.
Jag har varit beroende ände sedan jag träffade min fru för 17 år sedan men fattade det väl inte fören för 2 tre år sedan.

Jag vill sluta! Men det är svårt, det blir bättre en tid och sedan händer något, man stöter på en trigger och tänker "men bara något litet, en sexnovell kanske" och sedan tar det inte lång tid innan man har ett konto på något sexchatt och raggar kvinnor (som oftast är gubbar). Jag kommer försöka skriva här ni som vill lösa o kommentera gör det, men det är inte säkert att jag svarar, jag tror kanske jag bara behöver skriva om mina upplevelser, idag har jag varit utan i sedan i onsdags.

Detta är förresten en ensam kamp, om min fru visste skulle hon lämna mig hon lovade det för längesedan säkert 10 år sedan att om jag gjorde något sånt igen så lämnar hon. Därför ber jag om anonymiteten och det eventuella stöd som kan finnas.

Jag har läst lite av vad ni andra skriver det är en kamp, kämpa!

När jag känner mig lite mer hemma kommer jag kanske kunna stötta er efter bästa förmåga!

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Delta  
Delta

Välkommen och lycka till!

"May the force be with you."
Villblifri  
Villblifri

Ber för dig att finna styrka i att sluta och att hålla dig fri från triggers i Jesus Kristus namn amen.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Ännu en dag utan, men det är så lätt plocka upp mobilen för att skrolla lite... Men jag har klarat mig!💪💪
Lars  
Lars

Starkt! Fortsätt kämpa! Fyll på ditt liv med andra saker förutom att bara kämpa - det är mitt bästa tips :) Och aldrig ge upp.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Ja jag har märkt att det är nör jag inte har något särskilt att göra det är störst risk att trilla dit, så jag försöker hitta på saker. Klarat mig fint idag med...
Villblifri  
Villblifri

Ber att var och än att finna annat att göra om man blir rastlös. Faller ofta också när man inte har något att göra. I Jesus Kristus namn amen.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Fortfarande fri!! Jag tränat en del löpning, det ger också sköna dopaminkickar... Igår sprang jag 8 km!

Jag hoppas det går bra för er andra och att ni också hittar sätt att håller borta från frestelsen
Villblifri  
Villblifri

Det är ju jätte bra att träna. Gör det också. Har börjat med träna innan jobbet också. Hjälper mycket mot triggers.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Ursprungligen postat av: Villblifri Gå till citerat inlägg
Det är ju jätte bra att träna. Gör det också. Har börjat med träna innan jobbet också. Hjälper mycket mot triggers.

Ja jag upplever att det är kanon!
Ska springa ett större lopp lite längre fram sedan så nu blir det lite backträning
Emile   Ämnesstartare
Emile

Jaha då har jag klarat mig ända sedan jag skrev första posten i tråden! 💪💪 känner mig stark även om jag är frestad har jag inte fallit.

Nu är det helg ikväll blir det lite champange o fira, imorgon ska jag springa en (för mig) längre runda tänker mig någon mil i kuperad terräng... måste komma iform till loppet.
Hoppad ni alla kan hålla er till den smala vägen! Tänker på er bröder
Villblifri  
Villblifri

Grattis att det går så bra och bra fira sina framsteg. :)
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Ursprungligen postat av: Emile Gå till citerat inlägg
Jaha då har jag klarat mig ända sedan jag skrev första posten i tråden! 💪💪 känner mig stark även om jag är frestad har jag inte fallit.

Nu är det helg ikväll blir det lite champange o fira, imorgon ska jag springa en (för mig) längre runda tänker mig någon mil i kuperad terräng... måste komma iform till loppet.
Hoppad ni alla kan hålla er till den smala vägen! Tänker på er bröder

Riktigt glad för dig att det går framåt, så jävla starkt jobbat!! Fortsätt att kötta på med träning och allt annat som gynnar din resa.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Ursprungligen postat av: JAGVETINTE Gå till citerat inlägg

Riktigt glad för dig att det går framåt, så jävla starkt jobbat!! Fortsätt att kötta på med träning och allt annat som gynnar din resa.

Tack! Ja det går bra, jag fortsätter träna och hålla min på den smala vägen.

Känns skönt att inte har kollat något på porr eller chattat massor. Känner mig lixom rent
Emile   Ämnesstartare
Emile

Ja idag är det visst 16 dagar utan porr! En halv månad! Nu ska jag bara kämpa på med resten med!
Villblifri  
Villblifri

Bra jobbat :) ber att du ska klara det i Jesus Kristus namn amen.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Fortfarande fri, men det har blivit svårare! Lätt att man vill kika lite extra på sexuella memes och liknande...
JAGVETINTE  
JAGVETINTE

Riktigt bra att du lägger märke till sånt tidigt innan återfallet har skett. Ta nu detta som en varningsklocka och gör allt för att undvika triggers.
Villblifri  
Villblifri

Viktigt att vara uppmärksam på allt som är sexuellt betonat. Räcker ju att det bara är lite åt det hållet kan de trigga en kedja som leder till porr. Ber att vi var och än stoppar oss innan vi ledes in i massa triggers. I Jesus Kristus namn amen.
Emile   Ämnesstartare
Emile

Vet inte vilken dag jag inne på, men fortfarande fri från porr och onani! Jag försöker kolla lite om forskning hur lång tid det kan ta för hjärnan att starta om... Men det jag hittat hittills är om total avhållsamhet, problemet för mig är ju att min fru inte vet att jag hållit på med porr eller att jag just nu "startar om" så vi har ju sex imellanåt... jag tänker hur det påverkar omstarten...
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest