Jag funderar på hur porren har blivit ett substitut för riktiga relationer, alltså riktigt sex. Jag oroar mig för att jag aldrig kommer få en tjej och anledningen att jag väljer porren framför en riktig kvinna. Jag är inte så aktiv känner jag.. en orgasm per dag ungefär och jag sitter inte besiningslöst och klickar vidare till nästa grej bara för att få mer kickar. Jag kan avbryta mitt under porrsurfandet för att göra något annat.
Jag vill få bukt på porrtittandet eftersom jag känner att det kanske är en käpp i hjulet. Jag har följt Jordan Peterson sen en tid tillbaka och han menar jag att inte kan få riktigt sex för att jag inte är värd det, jag har inte statusen för det och det känns knäppt. Jag jobbar inte men samtidigt blir folk intresserade av mig samtidigt som dom känner att jag bryr mig som inte doppar i varje kissimurra jag ser.
Det är viktigare för mig att ha en genuint intresse för personen än att ha sex bara för att jag vill ha orgasm. Då kan jag ju lika gärna kolla på porr om jag inte vill ha en relation till personen? Riktig kontakt sker i samspelet och jag känner att sex är till för dom som har ett seriöst förhållande och vill ha barn, det är långsiktigt för mig. Det verkar inte funka så i sverige idag utan folk bara ränner runt och ligger.
Vet också att min mamma tyckte det var okej med att jag tittade på porr när jag var liten men inte min styvfar så porrtittandet har blivit medget och jag har haft ett fortsatt bruk sen jag började vid 14 års ålder.
Tråden handlar ju om att få bukt med porrmissbruk men jag kan inte se att jag har det? Dålig på reglerna kring detta, det ända jag vet är att det inte händer något på tjej-fronten rent konkret utan att det är mycket känslor..
Är det porren då?