Det är min sambo som är beroende, vi har varit tillsammans i fem år, och utan min vetskap så har han porrsufat i smyg så fort han fått chansen, så som dels nästan var dag på jobbet även var gång han varit på jobbresa och fått sova på hotell!!
Jag ställde honom mot väggen 'kan man säga' efter han kom hem från en affärsresa på 15 dygn..
För lite mer än en månad sedan.
Då kom det såsmåningom fram att han har kollat på Porr och då troligen så började beroendet när han var ca 15 år, han är 32 år nu, jag är 35 år.
Så, han har ljugit för mig under nästintill Heela vårat förhållande, dels det här med att vi aldrig hade sex med varandra, hände som oftast 2-3 ggr per år att vi hade det.
Jag kände mig så oälskad och obehövd, han gav mig aldrig ens smågrejer om dagarna såsom en puss från ingenstans eller en smek hursom eller ens dom välbehövliga orden 'jag älskar dig' för det sa han Aldrig, om jag inte nämde nåt om det*
Men Varje gång jag ville prata om det med honom på kvällarna
Så var hans standardfras för att han aldrig ens pussa mig eller sa dom 3 orden till mig nångång: Jag är bara trött, har vart så trött nu en lång period*
Och: Finns inget sexsug, har inte funnits på länge antar att det är för att jag är för trött nuförtiden*
Nu är hans mobil blockad till att ha tillgång till nån sorts porr..
Vet inte vad hjärnan kommer på för några andra sätt att komma åt nåt sånt.
Men min största fråga är: Om man ska lyckas med att bli av med porrberoendet ska han då hålla sig ifrån sex med sin sambo/mig och att Runka en viss tid alltså inte få utlösning på ett tag?
Han är iväg nu sin andra natt på hotell, utan dator (lämna sin jobbdator hemma) och har en porrblockad mobil.
Vill gärna också få svar från en som kille som har/haft erfarenhet av detta som Vet hur det är!
Och även såklart från sambos som har samma/liknande erfarenheter..
❤️