[ quote=Hrkm;6807]Tack David.
Jag är i en negativ spiral. I våras klarade jag nästan tre månader men juli månad funkade inte. Jag tror att jag har koll på vilka mina triggers är. Jag har laddat ner appen "stay focused" och har en idé om hur jag skulle kunna dra nytta av den.
Härom veckan kom bibelordet 5 Mos 31:6 till mig av en slump och det får bli min ledstjärna.
Först av allt, grattis till tre månader! Grymt bra jobbat! Återfall är en del av tillfrisknandet så länge vi också försöker lära oss det vi kan av vad det var som gjorde att vi fick ett återfall. Att identifiera sina triggers är ett stort steg på vägen!
Så fint att höra att du har med dig 5 Mos 31:6 på vägen. Kanske är det inte till fullo för dig, men jag fick tipset att använda bibelord, bilder, ordspråk, ja allt som kan påminna mig om varför jag vill bli fri, och att skriva ut eller lägga som skärmsläckare i mobilen. Allt för att bli påmind om och få bränsle till min motivation. Hoppas du kan vila i och lita till att Gud är med dig också genom återfall så väl som framgångar!