Uppdatering 13/7 2021: Inne på dag 43 och har därmed klarat sex veckor.
De flesta dagar har varit rätt bra och lugna med avseende på begär. Men ibland kan jag ha en dag då jag känner ett underliggande begär genom i stort sett hela dagen. Det är som ett tryck av energi runt de delarna av bäckenområdet som associeras med sexuella aktiviteter, för att uttrycka det diplomatiskt. Men det fina är att efter tillräckligt lång tid så försvinner det om jag försöker att inte reagera på det, även om det kan behöva ta en dag. Finner också att löpningen hjälper för att lugna ned det.
Jag fortsätter att vara vaksam över mitt sinne i meningen att jag undviker sexuella tankar och fantasier och låter de passera i stället för att underhålla dessa när de uppkommer. Jag fortsätter att undvika att titta på kvinnor på gatan, på internet, etc. På samma tema kan nämnas att innan jag inledde denna svit så gick jag på dejter med glesa mellanrum, oftast genom s.k. dejting-appar men denna svit har jag avstått från allt sånt. Jag raderade aldrig dessa appar utan tänkte att det kanske kommer ett bra tillfälle att träffa nån utan att det behöver involvera fantasier eller sexuella aktiviteter. I en stund av klarhet - det var ett tag sedan nu - raderade jag dock dessa appar för att det inte ska locka mig att gå runt och tänka på kvinnor.
En farlig sak som hänt ett fåtal gånger under min svit är huvudlöst surfande på internet. Ibland klickar jag på länkar trots att jag vet att det kanske finns något provocerande innehåll bakom och vid ett fåtal tillfällen så har så också varit fallet. Jag är dock duktig på att snabbt avvärja problemet, så fort jag ser det minsta provocerande stänger jag ner sidan och blir arg på mig själv för att jag inte var mer försiktig. Sådana tillfällen tjänar som bra påminnelser om att jag måste vara medveten om vad jag gör, att försöka behålla ett slags fokus när jag går genom livet. Det är inget stress-moment, tvärtom, att vara medveten om vad som händer i nuet är en fridfull känsla som hjälper mig att slappna av.
Slutligen noterar jag att jag nu slagit min förra svit, som höll i 38 dagar, vilket känns otroligt kul. Denna resa kan såklart inte sammanfattas i en siffra, utan det enda som har betydelse i slutändan är de förändringar som sker inom en. Men då jag kan vara lite av en tävlingsmänniska så sätter det en lite extra sporrande touch på resan att räkna dagar :)