Forum
jesusmyhelp   Ämnesstartare
jesusmyhelp

Under många år har jag suttit fast i olika sexuella beteenden som skadat min själ och även andra.
Min uppväxt var mycket trasig med Pappa i fängelse. Jag fick aldrig en fadersgestalt i mitt liv.
Mitt ungdomsliv blev fosterhem, barn/ungdomspsyk samhället blev min uppfostrare.
Jag började tidigt med porr och mitt sinne fick en fel syn på sexualiteten.
Skammen blev min bästa kompis varje gång jag köpte porrtidningar, köpte sex, onani, vissa upp mig för kvinnor.
När jag blev kristen sökte jag verkligen hjälp för mina problem, men det var inte det lättaste väg att gå tyvärr.
Innan du dömer andra så var snäll och se mina fotspår där jag gått i min smärta.
Porren gav mig en fel bild av kvinnor som jag fortfarande har tyvärr.
Som troende vet jag att det finns befrielse genom tron på Jesus Kristus.
Be gärna för mig jag är så svag men vill nu leva rent och ha en normal syn på kvinnor.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Lars  
Lars

Ursprungligen postat av: jesusmyhelp Gå till citerat inlägg
Under många år har jag suttit fast i olika sexuella beteenden som skadat min själ och även andra.
Be gärna för mig jag är så svag men vill nu leva rent och ha en normal syn på kvinnor.

Hej,
Det finns verkligen befrielse, kom i håg att Han inte sökte upp dig för att du var/är perfekt, utan för att få chans att umgås med dig och ge dig liv och livi överflöd.

Ett steg i taget, och låt var dag bära sin egen börda, ibland räcker det i kampen.

Men jag är övertygad att du kommer kunna gå vidare med Jesus mot större och större frihet.

Döm dig inte, han gör inte det. Han älskar dig.
jesusmyhelp

Ursprungligen postat av: Lars Gå till citerat inlägg

Hej,
Det finns verkligen befrielse, kom i håg att Han inte sökte upp dig för att du var/är perfekt, utan för att få chans att umgås med dig och ge dig liv och livi överflöd.

Ett steg i taget, och låt var dag bära sin egen börda, ibland räcker det i kampen.

Men jag är övertygad att du kommer kunna gå vidare med Jesus mot större och större frihet.

Döm dig inte, han gör inte det. Han älskar dig.

Tackar Lars

Det är en jobbig strid i mitt sinne. Vill bli fri från alla sexuella fantasier, felaktiga band och lögner.

Är nedstämd idag.
Lars  
Lars

Tackar Lars

Det är en jobbig strid i mitt sinne. Vill bli fri från alla sexuella fantasier, felaktiga band och lögner.

Är nedstämd idag.

Hej igen. Någon annan kan säkert förklara bättre. Men... om du slutar med en sådan här sak, så kommer din hjärna sakna det extremt mycket, den saknar dopaminet (den abstinensen kan göra en nedstämd/trött/deprimerad).

Det är helt normalt med en jobbig strid. För du vet ju av vana att du har tillgång till en ”snabbfix”, bara en gång till... osv

Bara viljan kommer inte räcka, men det är en början att se att det går låta bli några timmar, dagar eller kanske bara ett par minuter.

Åter, han är med dig. Vi är med. Andra har gått före dig ut ur mörkret.

Att det känns hopplöst är inte sanningen om din framtid.

Det är nu du kommer kunna börja vandra.
jesusmyhelp

Tackar Lars

Är nedstämd idag.

Hej igen. Någon annan kan säkert förklara bättre. Men... om du slutar med en sådan här sak, så kommer din hjärna sakna det extremt mycket, den saknar dopaminet (den abstinensen kan göra en nedstämd/trött/deprimerad).

Det är helt normalt med en jobbig strid. För du vet ju av vana att du har tillgång till en ”snabbfix”, bara en gång till... osv

Bara viljan kommer inte räcka, men det är en början att se att det går låta bli några timmar, dagar eller kanske bara ett par minuter.

Åter, han är med dig. Vi är med. Andra har gått före dig ut ur mörkret.

Att det känns hopplöst är inte sanningen om din framtid.

Det är nu du kommer kunna börja vandra.

Tackar Lars för det du delar med dig.

Är tacksam att Jesus Kristus inte sviker mig även om jag har svikit andra samt nu blir sviken.

Striden är tuff och vet inte hur länge till jag orkar. Mycket som händer nu.
Lars  
Lars

Hej,

Du, jag och andra har kanske gjort saker som skulle få flera att sätta kaffet i både ena o andra strupen. Men det är också saker som andra smygit med, som andra fått förlåtelse för, och som andra fått kraft att stå emot och få tillgång till ett helt fungerande liv.

Ja det känns hopplöst. Men det är inte hopplöst.
--

Har du sett att det under fliken "Verktyg" finns en del bra lästips, en podd att lyssna på några avsnitt som jag minns var bra när jag "började sluta".

Jag fick också tips om att se denna youtube
som också ger några "nycklar".

Christian här på starta om har även gett ut en bok, helt nyligen, som är bra; sök på "DET DÄR ... som ingen vill prata om" i Bokus eller annan näthandel.

jesusmyhelp

Hej,

Du, jag och andra har kanske gjort saker som skulle få flera att sätta kaffet i både ena o andra strupen. Men det är också saker som andra smygit med, som andra fått förlåtelse för, och som andra fått kraft att stå emot och få tillgång till ett helt fungerande liv.

Ja det känns hopplöst. Men det är inte hopplöst.
--

Har du sett att det under fliken "Verktyg" finns en del bra lästips, en podd att lyssna på några avsnitt som jag minns var bra när jag "började sluta".

Jag fick också tips om att se denna youtube
som också ger några "nycklar".

Christian här på starta om har även gett ut en bok, helt nyligen, som är bra; sök på "DET DÄR ... som ingen vill prata om" i Bokus eller annan näthandel.

Tackar för ditt stöd Lars!
Ja det är mycket saker man tyvärr gjort på grund av en skadad bild av det sexuella.
Nej det är inte hopplöst även om det kan upplevas så i visa svåra stunder då man kämpar.
Jag ska kolla " Verktyg" bra att få råd och tips ❤
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (4)