tack tack för uppmuntran :)
jag känner inte jag varit så duktig egentligen, förutom att jag till slut på grund av utmattning och hopplöshet vågat släppa taget om att klara det själv, jag tror ju så tror (;-) ) att det varit en bra timing från någon annan än mig själv.
Jag kan väl lite känna mig som han med kokosnöten, som provat alla möjliga sätt för att "hitta mig själv" - "bli tillräckligt bra så jag duger"- genom att köpa saker, träna för mycket, resa, läsa mig till kunskap, alkohol i smyg för att döva, och porrflykten... det mesta gav ju bara skam och ångest över att jag inte klarade av det som jag borde.
och så, när jag får hjälp gå ner på en landningsbana där det blir tydligt att jag faktiskt är älskad, av Gud och av vänner som känner även ganska mycket av de mörka sakerna jag gjort och tänkt, och några jag pratat med i egenskap av att de haft det yrket (pastorn o en annan som jobbar inom Startaom) och inte blivit föraktad utan sedd... då släppte ju förtrollningen och skammen på något sätt.
Sen ja, det finns ju "fåglar" jag måste säga 2000% nej till om de kommer och gör sig redo för inflygning i mitt tankeliv. Det finns filmer av vanlig sort jag måste stänga av. Men, det dör jag väl inte av? Allt är inte gott som erbjuds i världen. Allt fördärvar inte alla, men att jag behöver vara på min vakt ett bra tag till inser jag, men det är värt det. Stor skillnad mot förrut när jag ... både såg tokmycket dumma filmer, chattade på nätet, utan att det byggde upp något gott i mig.
Konstigt att det ska ta så lång tid för att börja gå ner för landning.
En själavårdare jag lyssnat på en del sa på en podcast när det handlar om vissa saker i livet, och där man som den med problem automatiskt frågar "vad ska jag göra?" - och svaret blir, du ska inte göra något, allt är redan fullbordat. du kan däremot få upptäcka att du duger och att du är älskad.
Känner absolut inte jag blivit perfekt på något sätt, men tankarna håller ju ihop betydligt mer i år, jag har inte den där känslomässiga bergodalbanan i mig. Och en del saker kan nog bli lättare ta tag i och möta i min vardag, känner nog det redan. En del saker betyder mindre nu, och kanske också blir enklare.
Skrev tidigare detta att jag känner mig lite "förändringstrött", och det som ligger i det kan också vara att jag måste få vara på denna nya plats ett tag och bosätta mig där så att säga.
färdigbabblat från mig ikväll...