Forum
Alias123456   Ämnesstartare
Alias123456

Hej,

Min sambo och kärlek sedan 3 år tillbaka har nu återigen blivit påkommen med sitt porrmissbruk. Jag upptäckte det för första gången efter 9 månader, sedan dess har han lovat mig nästan varje vecka att han inte är sådan längre då jag haft tillitsproblem sedan dess. För 6 dagar sedan rasade min värld samman igen. Han har under alla år ljugit och fortsatt missbruka porr bakom min rygg.

Jag har läst Hasses lärorika ord och även hans frus inlägg, det jag undrar är om ni fortfarande är tillsammans? Jag mår så dåligt och känner att jag inte vet om jag kommer att kunna lita på honom igen, men jag älskar honom så. Han vill sluta och ska prata med en psykolog. Men finns det hopp för oss?

Vänliga hälsningar,
Ett brustet hjärta

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Idiotens fru  
Idiotens fru

Hej!
Här har du idiotens fru (om du läst hans tråd så vet du)
Jag förstår exakt vad går igenom och vad du känner, du är inte ensam. Jag kämpar varje dag vissa dagar går de bättre andra sämre. Man får försöka fokusera framåt även om de är svårt. Du får gärna ställa frågor eller ventilera dig här. Jag finns här som säkert många andra också. Den tydligaste känslan jag har just nu är att JAG HATAR PORR!!

kämpa på!! Kram idiotens fru
JohannaStartaOm  
JohannaStartaOm

Hej! Johanna heter jag och jobbar på Starta Om. Jag läser era ord och förstår vad ni menar.
Det är så bra att vi kan samlas här och prata av oss, ge råd och ibland bara få vara arga. Det är okej!

Hasse och hans fru är tillsammans och är gifta än idag. Jag kan inte ge en djupare bild än så, men vad jag har förstått så har de gått och går bra för dem. Sedan ett år tillbaka så har vi på Starta Om öppnat upp för att erbjuda stöd för anhöriga. Så om det är så att du/ni vill ha stödsamtal, få bolla lite med mig från Starta Om så finns det möjlighet till det! Prata om just tillit och hur man bygger upp det etc - Då kan ni maila mig på kontakt@startaom.se
Men det ena behöver inte utesluta det andra, det är bra att få skriva av sig, att få prata med varandra. Så bolla gärna här, vi finns här

/Johanna Starta Om
Alias123456

Ursprungligen postat av: Idiotens fru Gå till citerat inlägg
Hej!
Jag förstår exakt vad går igenom och vad du känner, du är inte ensam. Jag kämpar varje dag vissa dagar går de bättre andra sämre. Man får försöka fokusera framåt även om de är svårt. Du får gärna ställa frågor eller ventilera dig här. Jag finns här som säkert många andra också. Den tydligaste känslan jag har just nu är att JAG HATAR PORR!!

Åh! Tusen tack för att du tog dig tid att svara! Blir så rörd och glad, det känns som att det finns hopp att höra att par lyckas hålla ihop trots nåt sånt här. Det jag har svårast med och som jag inte vet hur jag ska komma förbi, är att det gnager en oro i mig att han kanske faktiskt har varit med någon annan tjej. Att han inte ”bara” missbrukat porr, utan även varit med andra. Han säger såklart att han absolut inte har varit det, och jag vill inget annat än att tro honom, men jag är så rädd. Hur känner du med tillit? Litar du på din man igen? Om inte, tror du att du kommer att kunna göra det?

Återigen, tusen tack och kämpa på ni också!
Massa kärlek

Idiotens fru  
Idiotens fru

Ursprungligen postat av: Alias123456 Gå till citerat inlägg
Hej!

Åh! Tusen tack för att du tog dig tid att svara! Blir så rörd och glad, det känns som att det finns hopp att höra att par lyckas hålla ihop trots nåt sånt här. Det jag har svårast med och som jag inte vet hur jag ska komma förbi, är att det gnager en oro i mig att han kanske faktiskt har varit med någon annan tjej. Att han inte ”bara” missbrukat porr, utan även varit med andra. Han säger såklart att han absolut inte har varit det, och jag vill inget annat än att tro honom, men jag är så rädd. Hur känner du med tillit? Litar du på din man igen? Om inte, tror du att du kommer att kunna göra det?

Massa kärlek

Hej!

Jag förstår din oro, jag vet ju inte hur din mans situation är. Men min man har aldrig haft behovet av att vara med någon annan utan detta har varit själva porren att se på den. Som hans lilla grej liksom, men jag hade den oron också men jag ställde frågan rakt ut och sa att han va tvungen att vara ärlig och jag va beredd på att hantera de ja skulle få höra. Jag tror de är viktigt att allt kommer upp till ytan för att man ska kunna starta om! Jag har också varit väldigt tydlig med att jag inte tar fler lögner nu. Hellre att han är öppen och diskuterar hur han känner, och om de kommer infall att han vill kolla porr, så vi kan prata om de gemensamt. Och min man har fått svara på väldigt mycket frågor om allt möjligt som kommit upp i mitt huvud, detta har även varit bra för honom för att få en bredare bild av varför missbruket kommit och varför de pågått så länge.
Om jag litar på honom? Inte till 100% och så får de va, med tiden kanske de kommer tillbaka tänker jag. Den enda som kan påverka detta är han, vill han va med mig så är han 100% ärlig.

Kämpa på!

Trasig  
Trasig

Hej Tjejer. Det är jag som är Hans. Jag tänkte att det är tokigt om jag inte dyker upp i en tråd med mitt namn :-)
Jag får flashbacks från då jag var tvungen att såra min fru. Jag är säker på att det är många kvinnor som lever med en man som konsumerar porr. Jag är även säker på att det är många kvinnor som finner sig i det utan att våga göra något. Ni är starka som delar era upplevelser. Jag hoppas fler kvinnor börjar ställa krav. Vi män kommer att tjäna på det långsiktigt. (Även fast många inte vet det)
Jag och min fru tänker på er och jag finns här som Trasig
Alias123456

Ursprungligen postat av: Alias123456 Gå till citerat inlägg
Hej!

Massa kärlek

Hej!

Jag förstår din oro, jag vet ju inte hur din mans situation är. Men min man har aldrig haft behovet av att vara med någon annan utan detta har varit själva porren att se på den. Som hans lilla grej liksom, men jag hade den oron också men jag ställde frågan rakt ut och sa att han va tvungen att vara ärlig och jag va beredd på att hantera de ja skulle få höra. Jag tror de är viktigt att allt kommer upp till ytan för att man ska kunna starta om! Jag har också varit väldigt tydlig med att jag inte tar fler lögner nu. Hellre att han är öppen och diskuterar hur han känner, och om de kommer infall att han vill kolla porr, så vi kan prata om de gemensamt. Och min man har fått svara på väldigt mycket frågor om allt möjligt som kommit upp i mitt huvud, detta har även varit bra för honom för att få en bredare bild av varför missbruket kommit och varför de pågått så länge.
Om jag litar på honom? Inte till 100% och så får de va, med tiden kanske de kommer tillbaka tänker jag. Den enda som kan påverka detta är han, vill han va med mig så är han 100% ärlig.

Kämpa på!

Tack ännu en gång för dina ord! Det är så skönt att ha någon att prata med, som är i samma situation och förstår ens känslor. Det ger en tröst oh hopp, och gör att det hela känns lite lättare.

Jag har också ställt varenda fråga och tanke som har kommit upp i huvudet, och det är på något sätt lite terapeutiskt. Skönt också att inte känna sig ensam med att ha det svårt med tilliten.

Kämpa på ni också, förhoppningsvis övervinner kärleken allt.
Alias123456

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Hej Tjejer. Det är jag som är Hans. Jag tänkte att det är tokigt om jag inte dyker upp i en tråd med mitt namn :-)
Jag får flashbacks från då jag var tvungen att såra min fru. Jag är säker på att det är många kvinnor som lever med en man som konsumerar porr. Jag är även säker på att det är många kvinnor som finner sig i det utan att våga göra något. Ni är starka som delar era upplevelser. Jag hoppas fler kvinnor börjar ställa krav. Vi män kommer att tjäna på det långsiktigt. (Även fast många inte vet det)
Jag och min fru tänker på er och jag finns här som Trasig

Tusen tack igen Hans. Det är så himla skönt att känna stödet som finns på detta forumet. Ni är fantastiskt fina människor allihopa. Både jag och sambon är alldeles rörda.

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)