Forum
Flickvännen   Ämnesstartare
Flickvännen

Hej på er!
Jag har varit tillsammans med en kille x antal år och vi bor även tillsammans. Det jag reagerar på är att han tittar väldigt mycket på porr. Kommer inte ihåg om det alltid varit så men jag tror nog det. Men det som jag läst om detta beroende stämmer inte riktigt in på honom. Om vi säger att vi inte har sex på en vecka så runkar han minst 5 dagar, men oftast varje dag. Och alltid till porr, har aldrig sett eller vet om att han gjort det utan. Jag har inga problem att han runkar, inte heller om han skulle titta på porr ibland. Men nu är det varje kväll vi inte har sex. Till saken hör även att han aldrig haft några problem att få upp den eller att komma mm, utan jag vet att han hellre har sex med mig än tittar på porr. Men allt känns så olustigt bara. Ju mer jag läser om porr och ser dokumentärer desto mer inser jag hur hemsk den branschen är och blir äcklad av hur kvinnorna behandlas. Och att veta att min kille inte kan runka utan att titta på det gör mig ledsen. Har bett han att sluta titta så ofta men han vägrar. Han säger att han kan runka utan men inte vill. Är detta något slags beroende eller vad? Kanske jag överreagerar? Är det så så får ni gärna vara snälla och inte hoppa på mig. Tacksam för svar.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Trasig  
Trasig

Tjena.
Jag är nästan säker på att din kille är fast i ett beroende. Han verkar dock inte inse det själv.
Hans största hobby borde vara du. inte porr. Jag har alltid kunnat prestera i sängen trots all porr som jag sett. Så det är inget som behöver höra ihop.

Jag tycker inte du ska behöva gå med på hans beteende. MVH
Flickvännen

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Tjena.
Jag är nästan säker på att din kille är fast i ett beroende. Han verkar dock inte inse det själv.
Hans största hobby borde vara du. inte porr. Jag har alltid kunnat prestera i sängen trots all porr som jag sett. Så det är inget som behöver höra ihop.

Jag tycker inte du ska behöva gå med på hans beteende. MVH

Tack så mycket för ditt svar! Betyder massor ska du veta.
Jag är hans största intresse dock, han är galen i mig, eller sexet iaf. Han har en enorm sexlust. Men när det inte blir sex så runkar han varje kväll till porr. Han smusslar inte med det utan jag kan komma in och han håller på och det är väl okej, vill jag inte så är det klart han får ta hand om det själv. Men just att han gör det varje dag och till porr känns jobbigt. Jag har frågat honom varför han runkar varje dag och han säger att det är gött att varva ner på kvällen på det sättet. Och när jag ifrågasatt honom om han inte kan runka utan porr och ber honom att sluta så blir han irriterad.
Kanske jag bara får acceptera att det är så här...?
Trasig  
Trasig

Det låter inget vidare. Jag tror inte ert förhållande kommer att må så bra om du hela tiden måste konkurrera med porren.
Jag tror dock att din kille måste vilja ändra sig för att komma ur det. Jag hade själv min porr som helig.

Porr är inget som människan är naturligt skapt för. Stå på dig. MVH
Flickvännen

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Det låter inget vidare. Jag tror inte ert förhållande kommer att må så bra om du hela tiden måste konkurrera med porren.
Jag tror dock att din kille måste vilja ändra sig för att komma ur det. Jag hade själv min porr som helig.

Porr är inget som människan är naturligt skapt för. Stå på dig. MVH

Nej förhållandet påverkas ju av detta är klart.
Jag pratade försiktigt med honom förut och han har gått med på att titta på en video som handlar om vad porr gör med ens hjärna. Om du/ni har tips på någon speciell video på Youtube får du/ni gärna tipsa :)
Trasig  
Trasig

Jag brukar lyssna på en kille som heter Craig Perra. Han har både en podd och finns på youtube.
Det är amerikansk och som med allt så får man plocka russinen ur kakan och ta det som man tycker är bra.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)