Forum
Kalle   Ämnesstartare
Kalle

Hej!

Nu är de dags. Jag har väntat allt för länge med detta. Jag är en man på runt 20 år som har kollat på porr, onanerat sedan jag var 11-12 år då jag fick höra talas om "nakenbilder" på nätet. Sedan har de eskalerat rejält och ibland så har jag suttit varje dag, varje kväll med denna rent sagt skiten. Jag känner att jag behöver få ta tag i mitt drogmissbruk efter senaste återfallet som jag hade i tisdags. Jag har varit HELT FRI sedan maj/juni. Inte kollat på någon porr. Men nu hände mitt första återfall och jag är livrädd inombords.

Har nyligen skaffat mig en flickvän(min första) och jag är hennes första också . Känner att jag får all support och stöttning av henne. Men jag vill inte ha de så här längre. Vill inte "falla" "synda" igen...

Det svåraste jag går igenom just nu är inte att jag kollar på porr på en hemsida. Utan att jag gör de legitimerat genom att kolla på serier där jag vet att det finns finns sexscener. Detta känner jag att jag behöver hjälp med hur jag ska bli kvitt med. Känner liksom ett sug till detta. Ett begär som känns som att man inte kan hejda.Samt att jag onanerar väldigt mycket. Kanske runt 3-5 ggr dagligen. Ibland mer eller mindre. Hur gör ni andra? Jag är väldigt lost men jag känner att jag är på en god väg framåt iaf. Gud är alltid God🙏 Ser gärna fram emot att höra från er andra.

Blessings
Thanman

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Trasig  
Trasig

Hej. Känner verkligen igen mig. Hur man samlar klipp i hjärnan från sådant som man tror man ska ha användning för vid ett senare tillfälle.
Jag slutade med onani då jag slutade med porr. Mest för att det ligger så nära varandra. Jag tycker inte att onani är fel. Min partner tycker inte det är fel.
Jag har hållit uppe snart ett halvår. Det känns förvånansvärt lätt att hålla sig i från onanin. Jag söker fortfarande efter klipp men jag har inte något att spara dom till. Det har liksom bleknat.
Jag har pratat med min partner om hon kan hjälpa mig om trycket blir för stort. Det har hon sagt att hon kan tänka sig. Det för att jag vill inte ha självsex. Jag vill att all sex vi har, ska vi ha tillsammans.

Exakt hur du ska sluta kan jag inte svara på. Men jag vet att det går. mvh
Kalle   Ämnesstartare
Kalle

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Hej. Känner verkligen igen mig. Hur man samlar klipp i hjärnan från sådant som man tror man ska ha användning för vid ett senare tillfälle.
Jag slutade med onani då jag slutade med porr. Mest för att det ligger så nära varandra. Jag tycker inte att onani är fel. Min partner tycker inte det är fel.
Jag har hållit uppe snart ett halvår. Det känns förvånansvärt lätt att hålla sig i från onanin. Jag söker fortfarande efter klipp men jag har inte något att spara dom till. Det har liksom bleknat.
Jag har pratat med min partner om hon kan hjälpa mig om trycket blir för stort. Det har hon sagt att hon kan tänka sig. Det för att jag vill inte ha självsex. Jag vill att all sex vi har, ska vi ha tillsammans.

Exakt hur du ska sluta kan jag inte svara på. Men jag vet att det går. mvh

Tack för ditt svar.

Vi har valt att inte ha sex efter att vi har gift oss. Ingen fördömelse till dem som har sex innan äktenskap. Tack för de du delar och berättar om hur du känner för detta. Uppskattar det verkligen 🙏
Trasig  
Trasig

Hej igen. Jag kan tycka att de du gör är ungefär som att äta kakan och ändå ha den kvar. Vet din flickvän om att du har din onani? Annars tycker jag det är för henne du ska bekänna och söka hjälp och stöd hos.
Jag ser det utifrån och har definitivt inte alla pusselbitar. Men vad jag förstår så är tanken giftermål. Där svär man i nöd och lust. Jag tycker nog att även om ni inte tjuvstartar med lusten, så tycker jag att ni ska hjälpa varandra i nöden.
Ett tips är att kolla av med din flickvän varje gång du känner att du ska ta till onani. Det är ju ändå ni som ska vara ett team.

Jag vill absolut inte tro att jag dömer dig. Jag vet hur endorfin kickarna skapar ett vane mönster som är svårt att bryta. Jag bollar tillbaka och hoppas att du förstår hur jag tänker. MVH Trasig
Kalle   Ämnesstartare
Kalle

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Hej igen. Jag kan tycka att de du gör är ungefär som att äta kakan och ändå ha den kvar. Vet din flickvän om att du har din onani? Annars tycker jag det är för henne du ska bekänna och söka hjälp och stöd hos.
Jag ser det utifrån och har definitivt inte alla pusselbitar. Men vad jag förstår så är tanken giftermål. Där svär man i nöd och lust. Jag tycker nog att även om ni inte tjuvstartar med lusten, så tycker jag att ni ska hjälpa varandra i nöden.
Ett tips är att kolla av med din flickvän varje gång du känner att du ska ta till onani. Det är ju ändå ni som ska vara ett team.

Jag vill absolut inte tro att jag dömer dig. Jag vet hur endorfin kickarna skapar ett vane mönster som är svårt att bryta. Jag bollar tillbaka och hoppas att du förstår hur jag tänker. MVH Trasig

Hej!

Hon vet om allting och stöttar mig i det. Vi läser mycket ihop om artiklar som handlar om Bibeln och sex. Detta hjälper oss och är något som jag skulle vilja dela med mig för dem som är troende. Vi ser Sex som något gott men att vi vill vänta med det tills vi har gift oss. Något som hjälper är när vi umgås och gör saker ihop.

Exakt! Vi ser varandra som ett team där vi hjälper varandra och bär varandras bördor tillsammans. Nu har jag varit "fri" från onani i 3 dagar och känns förvånansvärt bra. Tack för de du skriver och delar. Tycker om att kunna skriva av mig lite och ha nån/några att dela tankar och idéer med

Mvh
Trasig  
Trasig

Det glädjer mig att ni kan hjälpa varandra. Jag tror att du är på rätt spår. Mvh
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest