Forum
Ante   Ämnesstartare
Ante

Hej! Jag är en medelålders man som inte kan sluta porrchatta. Men idag har jag bestämt mig för att nu är det nog. Min älskade sambo kom på mej för typ tredje gången. Jag vill ju inte men det blir som ett jävla sug. Det hela började för ett antal år sedan då jag hade det väldigt dåligt med min exfru och jag sov på soffan sista året. Då var det väldigt lätt att ta till porrsurf å chatt. Å det där har ju hängt med. Ibland mer ibland håller jag mej ifrån. Nu känner jag att jag måste sätta stopp för mej själv. Jag har träffat en underbar kvinna som jag älskar. Vårt sexliv är jättebra. Ja det har ju blivit sämre nu när hon inte lita på mej. Men det är det här suget som kommer att ta upp mobilen å porrchatta som dyker upp då jag är hemma själv. Jag hoppas nu verkligen att jag blir fri från detta. Hon litar inte på mej och jag har så jävla svårt att prata känslor.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Deprimerad90  
Deprimerad90

Ursprungligen postat av: Ante Gå till citerat inlägg
Hej! Jag är en medelålders man som inte kan sluta porrchatta. Men idag har jag bestämt mig för att nu är det nog. Min älskade sambo kom på mej för typ tredje gången. Jag vill ju inte men det blir som ett jävla sug. Det hela började för ett antal år sedan då jag hade det väldigt dåligt med min exfru och jag sov på soffan sista året. Då var det väldigt lätt att ta till porrsurf å chatt. Å det där har ju hängt med. Ibland mer ibland håller jag mej ifrån. Nu känner jag att jag måste sätta stopp för mej själv. Jag har träffat en underbar kvinna som jag älskar. Vårt sexliv är jättebra. Ja det har ju blivit sämre nu när hon inte lita på mej. Men det är det här suget som kommer att ta upp mobilen å porrchatta som dyker upp då jag är hemma själv. Jag hoppas nu verkligen att jag blir fri från detta. Hon litar inte på mej och jag har så jävla svårt att prata känslor.

Ja att porr chatta är ju att vara otrogen mot den du älskar... De är bara du som kan göra en förändring om du själv vill. Jag kan ge massa råd och tips. De är när man själv är redo att förändras.. Alltså sitter man i porrsuffar i stället för att vara med den man älskar. Frågan är väl då hur mkt känslor finns de egentligen. För uppenbarligen duger hon inte, hon får dig inte tillräckligt upphettsad. Ge henne förslag på sex spel, dräkter? Så du tycker de är mer spännande. För du har antagligen tröttnat på vanilj. Men tjejer fungerar annorlunda än oss män. Den nöjer sig med kramar o pussar närhet. Den behöver inte sex varje ggn. Den behöver inte att de ska vara massa olika saker... Men vi män blir hjärn tvättade av porr. När en kvinna vill komma använder dem sitt huvud o fantasi o tänker på en kändis eller sin partner. Tjejer är mer högutvecklade än oss män. Ser vi ett hål så tänker vi en sak..
Ante   Ämnesstartare
Ante

Tack för stöd. Nu ska jag göra mitt bästa och kämpa mot det här äckliga begäret.
Trasig  
Trasig

Det är ett bra steg att skriva här. Då har man liksom erkänt för sig själv att man har problem, och vill göra något åt det.
Att skippa att ta tag i problem, och skälvmedicinera med porr är nog vanligare än dom flesta tror.

Lycka till på resan. Mvh
JohannaStartaOm  
JohannaStartaOm

Vi säger precis som Trasig - så bra att du skriver här!
Att skriva, sätta ord på sin resa och att fundera över hur det går,
det är ett STORT steg till att kunna sluta. Vi finns här och peppar och stöttar dig. Du är inte ensam, vi är många.
Som du märker så ä vi många som läser och peppar här, och vill du ha mer tips och stöd så finns vi på Starta Om inte längre bort än ett mail

/Johanna på Starta Om

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest