Forum
Deprimerad90   Ämnesstartare
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

Ursprungligen postat av: Deprimerad90 Gå till citerat inlägg
tog bort meddelandet

Nu vet jag inte varför du tog bort meddelandet, men din rubrik skulle kunna vara storyn om my life.

Om du ångrar dig och vill skriva så vill vi alla stötta dig .!.!
Trasig  
Trasig

Jag han oxå läsa din text.

Vi är många som har problem och behöver ventilera.
Jag kan förstå om det känns jobbigt att ta första steget.

Lycka till med det du kämpar med. Mvh
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Jag vill bra bli fri från porr. Jag klara mig ofta en vecka som längst. Mår väldigt bra under den tiden. Orsaken jag faller är väl stress, utråkad, m. M. Återfall en gör att jag faller djupare så då blir de varje dag 2 ggr.. Tills jag hittar energin igen på ett nytt försök... Har prövat att komma utan porr men de triggar mig. Jag antar jag måste vara borta längre. Längsta en månad mådde så bra. Då föll jag ändå djupare..
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Min relation gick sönder av porren. Jag valde att titta på porr än att vara med henne.. Kan inte förstå att man väljer porr när man ändå har en kvinna. Kände mig hemsk, kändes som att jag var otrogen. Man önska sin kvinna såg utt som porren större börst o perfekta kroppen. När man väl hade sex hade man bara fokus på att komma.
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

tog bort meddelandet

Min relation gick sönder av porren. Jag valde att titta på porr än att vara med henne.. Kan inte förstå att man väljer porr när man ändå har en kvinna. Kände mig hemsk, kändes som att jag var otrogen. Man önska sin kvinna såg utt som porren större börst o perfekta kroppen. När man väl hade sex hade man bara fokus på att komma.

Tack för att du kom tillbaka! Vi behöver vara flera som hjälp åt.

Jag kan känna igen i det du skriver. Jag är på väg att sabba min relation men gör detta för att försöka rädda den

Risken med att när man slutar med något är att man i ångest trycker ner sig själv och gör dubbelt upp av det man vill sluta med.

Tror mycket på att koppla om och acceptera att man har sug. Känner mycket idag på dag 19 men ska tjura mig igenom det
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Ja alltså helt klart man kan prata om allt.. Men de är bara än själv, som kan göra förändringen att förändras.. De är ingen annan som kommer göra jobbet åt en...

Alltså jag har försökt att enbart ha sex med en partner. Men att ha sex med någon ger mig också återfall. Men de kanske har att man måste vara bort från porren 3 månader först, innan man har sex med någon.

Ja vi kan prata o prata, men sånt har aldrig löst mitt liv. Jag pratat med en person om alla mina problem i över 15 års tid. Pratat ut om allt.. Men de som fått förändring är att jag själv gjort en förändring.

De finns inget magiskt piller, ja du kan känna dig bättre med ett piller men de löser inga problem.. Ens själ behöver läka. Jag har levt i depression i 15 år. De är ens egna val som gör att man blir mer deprimerad. Man väljer dåliga val som gör att man mår sämre.. Så klart vi alla började må dåligt av något från början, mobbning m. M. Men för att hantera allt så tar vi till, porr, alkohol, droger m.m. Men de förvärrar allt bara, vi kommer inte må bättre. Våra hjärnor blir fängslade.. De finns en person i hela universum som kan hjälpa dig, och de är dig själv. Du gör dina val att må sämre eller bättre..
Trasig  
Trasig

Bra skrivet. Du verkar veta vad som gäller. Det är förstås lättare sagt än gjort.
Vad har du för tips och trix för att få fä hjärnan att ta nya spår? Vad funkar och vad funkar inte för dig?
I mitt egen bekämpning har jag jobbat en del med ”Fake it till you make it”. Lurat mig att jag är glad sedan tillslut blivit lite gladare. Inte superbra alltid Men funkar för mig i bland.

Tänker på dig och hoppas att du hittar rätt. Mvh Trasig
Deprimerad90

tog bort meddelandet

De som funkar för mig är att alltid hitta på saker. Blir jag uttråkad får jag åtrerfall. Ska man sluta med något som ger en kickar måste man ersätta de med något annat. Typ slutar man med porr, måste man börja träna.
christianStartaom  
christianStartaom

Hej gänget!

Vi blir så glada och läsa hur ni stöttar varandra här på forumet och vågar dela erfarenheter med varandra. TACK!

Ville passa på och slänga in ett gott tips som hjälpte mig mycket när jag kämpade med porr. Det var att jag hade personer som
visste att jag kämpade med porr och som också kämpade och vi kunde ringa varandra och speciellt när det man "frestades" som mest. Det hjälpte mig
mycket att inte känna isoleringen.

Sedan att min partner visste att jag kämpade och visade mig kärlek ändå var något som har läkt mig mycket och som bland annat hjälpte mig.

Tack för att ni skriver! Fortsätt så! // Christian från Starta Om teamet.
Adminstratör
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Fick återfall efter 13 dagar känns piss. Brukar alltid få återfall mellan 10-15 dagar. Orsaken att ja faller då är nog för att jag får en flat line. Livet känns enbart tomt, porren ger en mening med livet, de ger en snabba kickar. Ja föll jag var uttråkad tankarna kom i ens huvud. Hade egentligen ingen lust att titta på de. Men en inre makt sa jag måste...
Trasig  
Trasig

Tråkigt. Känner med dig. Framförallt den tomma känslan av att vara uttråkad.
Hoppas att du har något bra att ta med från dom 13dagarna utan porr.
Jag vill tro att du kan komma igen starkare vid nästa försök.
Mvh
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

tog bort meddelandet

Fick återfall efter 13 dagar känns piss. Brukar alltid få återfall mellan 10-15 dagar. Orsaken att ja faller då är nog för att jag får en flat line. Livet känns enbart tomt, porren ger en mening med livet, de ger en snabba kickar. Ja föll jag var uttråkad tankarna kom i ens huvud. Hade egentligen ingen lust att titta på de. Men en inre makt sa jag måste...

Kämpa på kompis! Jag blev sugen at testa ”om det går” efter ett par veckor men klarade ta mig förbi det. Men jag är med dig med flat line det finns två typer nästan..... känslomässigt bräcklig på ena sidan och sexuellt dämpad på andra sidan.

Jag har fortfarande ingen lust tex

Kämpa på!!
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Jag har tänkt, jag är ej troende på gud. Finns inga bevis på att gud finns eller inte. Jesus har funnits ja.. Men hade en gud funnits hade han svarat och gjort mig porr fri.. En djävul känns de som att de finns i alla fall. Han straffar människor med cancer o m. M... Hade önskat att jag kunde tro på något ibland.. Men de är nog vi själva som är gud, när vi själva väljer att bli gud kan vi förändraS.. OBS förlåt om ja låter respektlös. Men skrev detta med några. Glas vin.
Deprimerad90

...
.
Trasig  
Trasig

Tjena. Är inte heller troende. Men jag vet att vi människor behöver varandra. Jag tycker att frälsningsarmén har ett väldigt bra ställe (Starta om) där vi kan mötas, dela med och stötta varandra.
Sedan vem, vad och hur vi ser på gud, är för mig inte relevant. Så länge vi har varandra så klarar vi oss ;-) Mvh
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

tog bort meddelandet

Jag har tänkt, jag är ej troende på gud. Finns inga bevis på att gud finns eller inte. Jesus har funnits ja.. Men hade en gud funnits hade han svarat och gjort mig porr fri.. En djävul känns de som att de finns i alla fall. Han straffar människor med cancer o m. M... Hade önskat att jag kunde tro på något ibland.. Men de är nog vi själva som är gud, när vi själva väljer att bli gud kan vi förändraS.. OBS förlåt om ja låter respektlös. Men skrev detta med några. Glas vin.

Jag är inte heller troende, men jag instämmer med ”trasig” vi behöver varandra och forumet. Jag har varit passiv ett par dagar. Ska bli mer aktiv på forumet igen!
christianStartaom  
christianStartaom

Hejsan gänget!

Vi är så glada att ni finns på forumet och skriver och peppar varandra. Fortsätt så!

Alla är fria och tro på Gud eller inte, utan fokuset här på forumet är att hjälpa varandra att bli fria från porr.

Tack för att ni vågar dela med er av er brottning.

// Christian
Adminstratör
Deprimerad90

tog bort meddelandet

Ne alltså jag trodde de var lite kristet. Men då har jag missuppfattat..
Jo de är bra vi försöker stötta varandra.. Tänk att en bild av någon kan få oss att må så dåligt. Jag menar vi ser ju människor i de dagliga livet. Men så fort kläderna ryker mår vi dåligt.. När jag ser dessa kvinnor mår ja dåligt efter, tar till alkohol, socker m. M... Men jag tänker alla som går på nudiststränder. Jag tror inte dem mår dåligt av att besöka detta efter.. Men de är väl på en nudist strand så hänger väl magarna ner i backen. Kanske inte alla med perfekta kroppar där.
Trasig  
Trasig

Tjena. Förstår inte riktigt vad du menar? Mår du dåligt för att du inte kan få tag på en porrfilms brud? Eller för att du inser att du har en skev kvinnosyn?

Själv har jag mått dåligt för att jag har hamnat i något smutsigt, som jag inte vill släppa men ändå inte vara del av.

Nudisterna har nog avsexualiserat hela nakenheten på något konstigt sätt.

Det låter som du har lite att jobba med. Mvh

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (3)