O snapp!
Suttit och läst på och tittat på youtube klipp under kvällen. Tjejen är borta på tjänsteresa sedan igår så har haft tuffa dagar!
Dels vill jag börja med ett par iakttagelse av mig själv men även lite kring vad som hände när jag tittade på lite klipp
Iakttagelser:
1 Inte klankat ner på mig själv på flera dagar. Varken inför någon annan eller i huvudet mot mig själv. Detta är ju kanongôtt!
2 idag har jag nästan känt en asexualitet = snoppen är bara något jag får kissa med just nu (detta kommer återkomma, fick en frysning efter ett youtubeklipp)
3 jag har haft bättre ögonkontakt med människor och varit mer allert. Kvicktänkt på jobb.
4 inte sexualiserat eller fantiserat när jag pratar med någon (kanske en av de saker jag skämts mest över i efterhand, men återkommer säkert till det fram i framtiden ))
5 FARLIGASTE tanken som fötts är kanske ’mina problem är nog egentligen inte stora jag kanske överdriver. Kanske har jag potensproblem eller saknar testosteron jag är ju ingen extrem-marathon kille. . . ! (Detta slår bort framförallt när jag kollade youtube)
—-
På youtube trillade jag in och såg en som prata om flat tire eller något. Detta hjälpte mig förklara dagens asexuella känslor
Nu för fem minuter sedan kom en extrem ögonöppnare och som fick mig att skriva i forumet........
Porr förändrar vårt sätt att se andra människor. I porren är alla för hjärnan tänkbara partners och det smittar av till i riktiga livet. Man värderar människor framför en och ser dem som något man ska ha sex med. Under tiden man för ett samtal för man i hjärnan ett samlag (FÖRKLARAR ALLT FÖR mig - jag har nog i tanken, och detta skäms jag för och ber om ursäkt till samtliga för, försökt ha sex med alla kvinnor jag träffat. Jag fantiserar om hur de ser ut nakna etc. helt sjukt beteende men det han nu sa i klippet förklarar allt för mig och ger mig en slags känsla av att jag kan bli frisk
Detta visade mig också att jag visst har ett gigantiskt problem, att jag inte överdriver. Porren har förstört mycket i riktiga livet.
Idag har jag kunnat samtals bättre, haft bättre ögonkontakt utan flackande blick och fantasi. Hoppas detta blir ännu bättre för varje dag.
Misstro mig dock inte i att jag kan föra normala dialoger. Jag har alltid kunnat prata med folk men i en parallell linje har jag liksom klätt av min samtalspartner. Detta tror jag inte jag gjort mer än någon gång idag - och då kom jag på mig själv.
För stunden känns ett liv utan porr både enkelt och självklart då jag är extremt motiverad idag.
Jag vet de kan vända o att jag halkar dit...! !
Men jag har en privat flik på min dator som jag inte stängt ner så varje gång jag öppnar privat flik dyker en sida med startaom upp!
Ps. Jag förstår inte riktigt allt kring ”No fapp”. Är det en rörelse?