Forum
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Nu har en vecka gått sedan jag berättade min mörka hemlighet för min fru.
Eftersom jag har jobbat sen skift under veckan så har jag lämnat henne med en hel del funderingar. Tror att det kan ha varit bra så att hon kan få reflektera.
Vi har nu tagit nästa steg. Att tillsammans skapa ett bra och hållbart sexliv, ett som kan skapa fina och äkta bilder i mitt huvud, bilder med känslor och intryck från beröring som kan konkurrera ut porren.

Jag kände även i dag då jag vaknade, så vaknade jag lite lättare och med sundare tankar.

Nu ska jag mysa hela helgen med min fru. Mvh Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Nu har det faktiskt gått en hel månad. Ingen porr, inget onanerande och inget sex.
Smek och beröring mellan mig och min partner har förekommit.
Lite spännande och se hur länge man klarar sig innan man exploderar.
Det har gnagt mig lite att då man lyssnar på poddar om porr, så får man intrycket att det är ok med porr. Det får mig att fundera på att det kanske är ok.
Jag inser att det är mitt beroende som talar till mig. Då jag tänker tillbaka på senaste året, och hur dåligt jag har mått, så inser jag att beslutet att avhålla sig från porr är det rätta för mig. Vad andra gör kan jag leva med. Jag har sett tillräckligt.
Ska hålla mig ifrån poddar som förespråkar porr. Använda min porr kompass även där för att inte frästas.

Det här kändes bra att få skriva.
För mig är det som att om jag har skrivit något, så är det mer värt än om det stannar vid en tanke. Mvh Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Hej. Tillbaka med nya insikter.
Lyssnade på senaste podden, (Den om skam och skuld) jag började fundera på vad som var den bakomliggande orsaken till mitt porrberoende.
Jag tyckte först att det inte fans någon anledning. Men jag kunde inte riktigt släppa tanken på att just jag skulle vara utan orsak.

Porren trodde jag att jag kunde byta mot att jag och min partner fixar vårat sexliv. Porr mot sex verkade logiskt.
Jag vaknade faktiskt mitt i natten och kom på var skon klämde. Min självkänsla är inte sund. Jag kan känna mig väldigt ensam och oälskad. Då jag varit låg har jag tröstat mig med porr. Då det sedan blivit ett beroende har det blivit en ond spiral.

Jag ska nu ta tag i allt det här med min partner. Mvh Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Jag har faktiskt alltid kunnat presterat. I bland bättre och i bland sämre. Det är inget som just jag kan relatera till porren.
Jag har dock alltid tittat på porr i olika utsträckning. Jag tycker dock att det ska bli väldigt spännande att ha sex för första gången, som före detta porrmissbrukare.

Det jag jobbar med nu är känslan som kommer över mig i bland. Det är känslan av att jag är ensam och att ingen behöver mig. Det är den som jag tillsammans med min fru ska hjälpas åt att fixa. Det är den som är boven i mitt drama.

Det är efter att jag har slutat med porren som jag kunde se det underliggande problemet. Då jag var inne i missbruket så såg jag det inte.

Mvh Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Femte veckan är nu avklarad.
Jag tycker att att porren känns mer och mer avlägsen. Det är då jag är trött och inte har någon i närheten, som någon form av abstinens kommer.
Håller för tillfället på med att försöka hitta mig själv i den här röran. Känslorna går lite i vågor, och jag tror att det säkert kan ta ett tag att få alla bitarna på plats.
Att vara utan porren får mig att se lite längre. Mvh Trasig
detärnognu  
detärnognu

Ursprungligen postat av: Trasig Gå till citerat inlägg
Mina två olika värdar börjar mötas till en.
Eftersom jag har haft porren hemlig så länge, så har jag gömt undan den och tagit fram den Vid behov.
När jag avslöjade mig för min partner kändes det bra, att jag släppt den bördan. Nu då det gått några dagar känner jag mig smutsig och skamsen.
Jag har mycket att förklarar för min partner. Jag har lovat att förklara och svara på allt som hon vill veta. Hon har svårt att få ihop min bekännelse med den som hon trott jag är.
Det är jag som är skyldig och jag ska göra mitt bästa för att betala tillbaka.

Att gå in på nätet och titta är inget som har någon dragning. Det jobbiga är att få bort bilderna i huvudet då dom kommer.

Projekt Trasig fortskrider och jag är ändå hoppfull. Mvh

Du är en hjälte utan dess like! Wow vad underbart att se din fina process här. Jag känner igen mig i allt du delat förutom att jag försökt så många gånger fler än dig och misslyckats. Samt att jag mina problem började redan i tonåren, jag har levt med det i många år. Men nu sedan lite mer än en vecka så gör jag ett nytt försök.

Från min sits jag sitter i och den smärta jag gått igenom så många gånger. Det finns inget bättre än att känna dagarna växa bakom, när man väl som jag sitter i skiten. Du vill inte tillbaka dit. Jag själv är inte i ett äktenskap/relation med sex och när trycket blivit för stort har jag tillsist fått problem åter eftersom onanin i sig självt har varit ett nästan lika stort problem. Det är inte helt att ha sex med sig självt när man väl har fått problemen. Vi är skapade att ha det i en skyddad relation.

Till dig som har en sexuell relation med en fru du älskar. Hänge dig åt henne fullt ut! Du kommer nu lätt tänka att hmm det kanske var bättre förr. Jag hade gett otroligt mycket för att vara i dina skor. Jag jobbar på att ge otroligt mycket nu, men det känns långt borta.

För alla som ser upp till dig, är tacksamma för din kamp och hoppas och ber för dig (jag är en av dem). Ge dig inte! Och skulle du tillsist "falla" enligt bad du själv satt upp då har du lärt dig otroligt mycket, bara kasta dig tillbaka och försök igen. Du är grym som kommit så långt du gjort! Heja!
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Tack! Dina ord värmer! Det är nyttigt för mig att få bekräftelse och det skäms jag inte för.
Hjältarna för mig är eldsjälarna här på starta om, som fick mig att ta tag i mig själv och leda mig rätt.
Jag tycker att jag kan värka präktig i det jag skriver i bland. Men jag har verkligen inte alla svaren. Jag lär mig under resan.
Och jag har gjort försök att sluta förut utan att lyckas.

Jag tror att jag har hittat ett nytt verktyg! Skriva dagbok. Då kan man bläddra tillbaka och se hur en dag som såg bra ut kan vara, och hur jag löste en dag som startade jobbigt.

Eftersom jag inte är särskilt kristen så ber jag inte. Men jag tänker på dig, och känner med dig ”detärnognu”. Det känns skönt att få ge tillbaka och hoppas att jag kan ge lite motivation. Mvh Trasig
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

Tack som fan! Detta får poletten att trilla ner......Öppnar en tråd, tänkte det kan va skönt att skriva av sig. Ska försöka uppdatera så ofta som möjligt
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Vad som händer med min kropp och hur saker har ändrat sig under resan. Det får vara överskriften på dagens inlägg.

Kroppen: Första veckorna gick jag med erektion som bara uppstod utan särskild anledning. Där har jag nu skaffat en förmåga att styra bort den, och det är inte särskilt svårt.
Ligger jag och gosa med min fru så får jag erektion. Men då jag vet att det kommer inte att bli något (vi har tonåringar i huset som är uppe hela kvällarna) så kan jag snabbt dämpa lusten och nöja mig. Det är ändå närheten som är den viktigaste.

Huvudet: Allt är lite lugnare nu. Porren med dess fantasier börjar blekna. Dom sexuella fantasier jag nu har handlar om min fru. Jag vet att det är fantasier och vissa kanske är lite porriga, men det är mest bekräftelsen jag går i gång på.
Lugnet och glädjen som känner speglar sig i min min fru och vi är bättre mot varandra.

Abstinensen finns kvar. Men den Kan inte lura mig längre. Jag vet ju hur jag har haft det. /Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

JAG HAR HAFT SEX!
Efter sex veckor utan fysisk sexuell aktivitet så kom tillslut dagen. Trodde att det skulle bli en 4 sekundare. Med det gick faktiskt riktigt bra. Lite stelt, vi är ju lite ringrostiga.
Det känns väldigt skönt att fåt det avklarat. Jag viste inte riktig vad jag skulle förvänta mig.
Börjar känna mig ganska normal tror jag:) /Trasig
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

JAG HAR HAFT SEX!
Efter sex veckor utan fysisk sexuell aktivitet så kom tillslut dagen. Trodde att det skulle bli en 4 sekundare. Med det gick faktiskt riktigt bra. Lite stelt, vi är ju lite ringrostiga.
Det känns väldigt skönt att fåt det avklarat. Jag viste inte riktig vad jag skulle förvänta mig.
Börjar känna mig ganska normal tror jag:) /Trasig

Härligt! Hoppas ert sexliv fortsatt är bra. Glädjande att höra och just nu ser jag mest fram emot att få kopiera din text!! :-))

Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Tack. Jag tycker vardagslivet funkar bra utan porr. I bland så saknar jag den där extra kicken som porren och onanin gav. Det är dock mycket lättare att hitta andra saker som får mig att må bra.
Jag vet att porren bara är ett klick bort, men det lockar inte. Det är då jag gått igenom all social media och inte har något mer att klicka på som är lurig. Förut kunde jag gå till oändliga mängder porr. Nu får jag aktivera mig på ett vettigare sätt.
Jag har förstått att man måste jobba med sig själv hela livet. Man kan alltid bli lite bättre och förstå lite mer. Jag blir nog inte riktigt hel, och det har jag förlikat mig med. Livet leker! /Trasig
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

Tack. Jag tycker vardagslivet funkar bra utan porr. I bland så saknar jag den där extra kicken som porren och onanin gav. Det är dock mycket lättare att hitta andra saker som får mig att må bra.
Jag vet att porren bara är ett klick bort, men det lockar inte. Det är då jag gått igenom all social media och inte har något mer att klicka på som är lurig. Förut kunde jag gå till oändliga mängder porr. Nu får jag aktivera mig på ett vettigare sätt.
Jag har förstått att man måste jobba med sig själv hela livet. Man kan alltid bli lite bättre och förstå lite mer. Jag blir nog inte riktigt hel, och det har jag förlikat mig med. Livet leker! /Trasig

Väldigt fint skrivet det sista framförallt. Att acceptera man har brister och att man kanske alltid får jobba är viktigt. Hur länge har du varit porrfri nu? Håller du räkning? Har du varit onanifri hela tiden med?

Brottandes igår med tanken att jag kanske kan dra en omgång i duschen eller liknande men kom på mig själv. Tror man måste koppla bort ensamsex. Det har jag gjort och tror på det
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Tackar. Det har snart gått två månader som porr fri. Onani har jag skjutit på framtiden. Just nu så tycker jag att det ligger alldeles för nära mitt beroende.
Jag har haft sex två gånger. Den första gången gick riktigt bra. Den andra gången blev en riktig snabbis.
Det blir så i bland. Efter att jag berättade om mitt beroende för min partner, så kan vi även prata om sex på ett helt nytt sätt. Vi har redan tagit små steg i vårat nya sex liv.
Tror att det är rätt att vänta med självsexet ett tag. Mvh
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Hänger mig kvar här på starta om. Jag måste verkligen tacka så mycket för att jag har fått den ögon öppnare som jag behövde.
Ungefär två månader har gått sedan jag bröt med porren. Jag ser nu på framtiden med ett helt nytt ljus. Jag hungrar även efter mer kunskap om hur jag och min hjärna fungerar.
Min relation till min fru har blivit bättre, nu då jag har berättat om mitt mörker. Det bara bubblar i mig av känslor som behöver ventileras.

Förut kände jag mig onormal med min porrkonsumtion. Nu är jag den onormale som inte konsumerar :) Det har jag inga problem med!

Tack alla på starta om, och tack till alla andra som skriver! Det behövs i bland bara någon rad i ett forum, för att man ska få nya krafter. Hoppas att jag kan ge tillbaka. /Trasig
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

Hänger mig kvar här på starta om. Jag måste verkligen tacka så mycket för att jag har fått den ögon öppnare som jag behövde.
Ungefär två månader har gått sedan jag bröt med porren. Jag ser nu på framtiden med ett helt nytt ljus. Jag hungrar även efter mer kunskap om hur jag och min hjärna fungerar.
Min relation till min fru har blivit bättre, nu då jag har berättat om mitt mörker. Det bara bubblar i mig av känslor som behöver ventileras.

Förut kände jag mig onormal med min porrkonsumtion. Nu är jag den onormale som inte konsumerar :) Det har jag inga problem med!

Tack alla på starta om, och tack till alla andra som skriver! Det behövs i bland bara någon rad i ett forum, för att man ska få nya krafter. Hoppas att jag kan ge tillbaka. /Trasig

Det du ska veta är att du inspirerat mig! Jag hade varit utan porr ett par dagar när jag började skriva. Jag försöker dra mig till minnes och jag tror fredag 20/10 eller 21/10 var sista gången jag konsumerade. Jag har märkt vissa positiva effekter, men har jag märkt dem för att jag läst att det ’kan vara så’? Vem vet, jag mår lite bättre i alla fall!

Efter hur lång tid märkte du de största effekterna av att du slutat?

Hoppas du är kvar och peppar! :-))
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Det var nog typ då jag berättade för min fru som gjorde den stora skillnaden i huvudet på mig. Att hon trots mitt beroende älskade mig och trodde på mig. Det fick mig att kunna lämna mycket och kunna fokusera vidare på nya hinder.
Det kroppsliga tog lite längre tid. Säkert över en månad. I början kunde jag få erektion av helt omotiverade saker. Det var ofta lite små klibbigt i kalsongerna.
Jag har aldrig haft några erektions problem. Så det är en skillnad mot vad många andra upplever efter ett långvarigt porrmissbruk.
Jag har sedan övat på att dämpa min erektion. Det funkar bättre och bättre. Nu då jag har börjat med sex igen då är det för det mesta minnen, eller förväntan av det som triggar mig. Jag kan gå med på det. Det verkar bara sunt.

Inser att då jag skriver det här har det bara gått ca två månader. Det känns som längre.
Förmodligen för att det är historia. /Trasig
Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Depp attack! Den här helgen har jag verkligen mått piss. För första gången sedan jag bröt med porr.
Ingen stor grej som utlöste det men jag fick mig en smäll som jag inte var beredd på.
Vi såg på en serie på tvn och jag somnade. Min fru väcker mig, och är sur för att jag är tråkig att umgås med då jag sover. Det köper jag inga problem.
Jah är dock trött och säger förlåt men knyter händerna i fickorna (som jag ofta gör) för jag är arg och besviken. Sedan går jag och lägger mig i sängen och hjärnan går på högvarv och förminskar hela mitt jag. På morgonen fortsätter jag och har problem att komma ur sängen. Min självbild är körd i botten.

Eftersom jag har berättat om mitt porrmissbruk för min fru så Plågar jag mig inte. Utan berättar hur jag mår och varför.
Hon förklarar att det inte är realistiskt, då jag berättar om min självbild och vad jag tänker.
Jag kan säga att jag fortfarande var lite skeptisk och hade svårt just i stunden att tro henne.
Så här har jag känt förut. Så det är inget nytt. Det är bara att jag glömmer bort det då jag mår bra. Som jag oftast gör.

Nu är det Måndag och allt känns som vanligt igen. Jag undrar varför jag aldrig har tagit tag i det här förut. Att trösta mig med porr har varit en stor anledning tror jag. I går började jag läsa Skälvkänsla nu! Av MiaTörnblom. Den känns helt rätt för mig redan efter några sidor.

Inser att jag har använt porrbekämpningen som ett substitut för själva porren. Men jag inser att jag kommer inte mycket längre.
Nu då jag inte har porren och jag har inte porrbekämpningen så får självbilden bli mitt nya projekt. Jobba med att jag duger som jag är. Jag ska försöka att inte grubbla och jämföra mig så mycket. Leva mer i nuet.

Jobbigt med insikter! /Trasig

Trasig   Ämnesstartare
Trasig

Fortsätter resan. Inser att det inte riktigt är slut på porrbekämpningen än.
Porren är mycket blekare nu. Men jag märkte att efter en helg utan sex, gjorde att abstinensen kom tillbaka. Inget allvarligt men det bekanta suget dök upp som en gammal vän.
Att börja titta på porr igen är inte längre min väg. Med det påminner mig vad jag har tagit mig upp ur.
Använder all min nya kunskap om porr och mig själv för att vända allt till en positiv erfarenhet.
Just nu jobbar jag med min självkänsla. Jag har ett block som jag skriver bra saker och pep till mig själv. Tanken är att jag ska kunna ta fram och läsa det då jag är nere.
/Trasig
Utifrånsettbra  
Utifrånsettbra

Fortsätter resan. Inser att det inte riktigt är slut på porrbekämpningen än.
Porren är mycket blekare nu. Men jag märkte att efter en helg utan sex, gjorde att abstinensen kom tillbaka. Inget allvarligt men det bekanta suget dök upp som en gammal vän.
Att börja titta på porr igen är inte längre min väg. Med det påminner mig vad jag har tagit mig upp ur.
Använder all min nya kunskap om porr och mig själv för att vända allt till en positiv erfarenhet.
Just nu jobbar jag med min självkänsla. Jag har ett block som jag skriver bra saker och pep till mig själv. Tanken är att jag ska kunna ta fram och läsa det då jag är nere.
/Trasig

Jag har faktiskt kommit till den insikten med att självkänslan är något jag måste jobba med. Jag har inte direkt ett porrsug, men jag märker nu att när en månad gått och jag inte satt upp ett mål så börjar jag bli lite butter med tendens till abstinent....! Tänker ibland lite på de sidor jag besökt och vet att det säkert finns 100tals nya filmer jag inte sett och min favoritsida säkert har 5-6 nya ”modeller”. Men jag gillar det nya hos mig att jag inte objektifierar kvinnor längre på samma sätt Jag skäms lite över att det tagit så lång tid för mig att inse det och att jag behandlat kvinnor som jag gjort..!..!

Bra tips med pepp till sig själv. Du lever mer öppet med ditt problem än en annan.. förstår att det egentligen är rätta vägen

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (2)