Ursprungligen postat av: Trasig 
Tack för svaret. Det är bra att få lite nya vinklar på olika saker.
Jag vill inte såra min fru genom att droppa detta svek mot henne. Jag har en tanke om att kan jag hålla mig borta och laga mig själv först, så kan jag kanske berätta det för henne som mitt nya jag.
Jag kan tycka att det är ett sätt att tillåta mig själv att få ett återfall. Och det känns ju inte bra.
Men om jag vänder på det, om jag skulle får jag ett återfall så kan det vara för att jag inte berättade som kan vara orsaken. Det ska jag försöka använda som sporre för att inte ta ett se sne steg.
Tänker på att jag har slutat hela tiden. Om jag blir sugen på Quick fix så tänker jag högt i huvudet ”DET ÄR JAG! HAN SOM HAR SLUTAT”
Tack än en gång för att ni skriver och jag hoppas att ni som läser inte tror att ni är ensamma.
/Trasig
Jag förstår det, det hade absolut känns mer smärtfritt om du kunde presentera en bild som är fixad. Grejen med porrkonsumtion är att det kan upplevas svårare att brottas med ensam. Det är jättebra att du skriver här! Det bryter en del av tystnaden. Men jag skulle säga att om du behöver ändra strategi, om du får ett återfall, kan öppenheten med de som står dig närmast vara en nyckel. Men jag förstår verkligen att det inte känns bra att berätta. Men kom ihåg att du är så mycket mer än dina svagheter
Ah det är ju problemet, att bli lockad till återfall. Ge dig själv lite credd, dina sinnen har kanske fåt massa sexuella digitala intryck, det kanske tar en stund innan det återställer sig. Gå upp och ta en kalldusch om tankarna snurrat kanske?
Klart, man fixerar tankarna. tänk inte på en rosa elefant! Vad tycker du och familjen annars om att göra på fritiden? Har du någon hobby du kan plocka upp som helt fångar din uppmärksamhet? Musik? Läsa? Sporta? baka? utbyte av sysselsättning tänker jag är nyckeln!
Helt övertygad om att det hjälper personer som är i samma sits som dig! Plus at det lyfter ett viktigt problem som drabbar många.
Ha en fin vecka!