Forum
Hej
19A91   Ämnesstartare
19A91

Jag har väntat länge att dela mina tanka med någon om porrnät, för mig är det viktig att hålla kontakt med er. Tack att ni har skapat det här forumet.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

keke  
keke

Vad tänker du?
LovisaStartaOm  
LovisaStartaOm

Administration
Kul att höra att du tycker det! Vi är glada att individer känner sig hörda och stöttade. Ingen ska behöva vara ensam

Hur är läget med dig?
Administratör
19A91   Ämnesstartare
19A91

Läget är inte så bra, men jag har börjat att hålla mig lång ifrån det så mycket jag kan. Jag har en hopp att det kommer gå bra så länge jag fokuserar att hålla mig lång ifrån det, det är en långt berättelse vad nätporr orsakade mig, men jag ska inte ge upp.
hulk  
hulk

Ja, att försöka hålla avstånd från det är en bra ambition. Det kan även vara bra att hitta något ISTÄLLET för nätporr. Alltså, att fylla upp tiden och tankeutrymmet med något annat som är konstruktivt och givande.
Om nätporren har skadat dig eller dina relationer så får vi hoppas och tro att det går att bygga upp det trasiga igen!
19A91   Ämnesstartare
19A91

Det är helt sant, att hitta nånting istället för nätporr det ska vara givande tror jag. Tack
LovisaStartaOm  
LovisaStartaOm

Administration
Pepp till dig! Har du någon strategi för att hålla dig så långt borta från porren som möjligt? mobilblock, väckarklocka, filter, ansvarigpartner eller något annat?

Jag vet att många känner som dig, att porren har påverkat dem på ett riktigt dåligt sätt. Jag är glad att du känner dig sporrad att sluta, hände det något särskilt som fick dig att bestämma dig?

Administratör
19A91   Ämnesstartare
19A91

Det har jag gjort två gånger i mitt liv att sluta med nättporr och med onanerig, och jag har upplevt masor av fina grejer en gång var mer än 4 månader och en annan gång var nästan 3 månader att jag inte praktiserade det. Jag har en stor hopp att om jag slutar med detta mitt liv ska blir bättre än nu. När man vill att bota nånting på sig bör man att lämna alla andra omkring sig att friska sig oavsett vad det är!
LovisaStartaOm  
LovisaStartaOm

Administration
Kul att höra!
Håll utkik för dag 7-14. Många tycker att de är svårast om man har kollat mer eller mindre varje dag innan. Men det kanske du har tänkt på redan?
Hur menar du med lämna alla andra omkring sig?
Administratör
19A91   Ämnesstartare
19A91

Det är sant att bör att hålla utkik i dessa dagar, men risken passerar inte efter dessa dagar heller.
Jag kan formulera lite bättre och tänkte så att man bör hålla mer koll av alla på nättporr att undvika det oavsett vad behöver att göra!.
keke  
keke

Ursprungligen postat av: A91 Gå till citerat inlägg
Det är sant att bör att hålla utkik i dessa dagar, men risken passerar inte efter dessa dagar heller.
Jag kan formulera lite bättre och tänkte så att man bör hålla mer koll av alla på nättporr att undvika det oavsett vad behöver att göra!.

Hur går det A91? Ge inte upp om du inte lyckas helt och hållet! Du vet vad du vill, det är det viktigaste.
19A91   Ämnesstartare
19A91

Det går bra hittills hoppas att det blir så hela vägen. Äntligen sluta med det även om det tar länge tid.
keke  
keke

Kul att höra!
Det tar tid att övervinna vanans makt och att hjärnan tror den mår bra av sånt där.
Men du har bestämt dig det är det viktigaste och visar att du har goda krafter i hjärtat.
Har du något positivt som du gör istället?

Det går bra hittills hoppas att det blir så hela vägen. Äntligen sluta med det även om det tar länge tid.

19A91   Ämnesstartare
19A91

Att ändra dåliga vanor kräver att kämpa mycket, och det gör sedan jag bästemde att befria mig av nätporr.
Jag har börjat att promenera varje dag, och försöker att hitta nåt jobb när jag är ledig.
Ibland är så svårt men det bästa kommer senare hoppas jag.
LovisaStartaOm  
LovisaStartaOm

Administration
Att ändra dåliga vanor kräver att kämpa mycket, och det gör sedan jag bästemde att befria mig av nätporr.
Jag har börjat att promenera varje dag, och försöker att hitta nåt jobb när jag är ledig.
Ibland är så svårt men det bästa kommer senare hoppas jag.

All pepp till dig A91!!
Motion/rörelse och de endorfiner som det ger är väldigt bra för att enklare skapa goda vardagsrutiner. Det går enklare att sova/vila och man får bättra aptit. Att ha goda vardagsrutiner är en riktigt bra grund för att bryta med porrkonsumtionen.
Har du märkt någon skillnad med dig själv sedan du slutade kolla på porr?
Administratör
19A91   Ämnesstartare
19A91

Jag har börjat att bli mer stabil och ha mer förtroende. Samtidigt jag vet mer vad jag vill och vad det passar för mig, med hopp att det ska blir allt bättre.
  Forum
Användare som läser denna konversation
Guest (3)
Liknande ämnen
Hej! (Ämne)
av 19A91 2019-01-14 20:39:06
Hej Petter (Ämne)
av Guest 2018-01-29 16:10:03