Många människor tittar på porr och onanerar vilket är helt normalt. Men jag kan inte för att jag har ingen kontroll på den mängd jag konsumerar.
” Fysisk allergi” dvs. för mig som porrmissbrukare en onormal reaktion som leder till merbegär. Min kropp vill ha mer helt enkelt.En allergi som är kronisk(kommer alltid att finnas där) och progressiv(den blir bara värre med tiden)
Vad det gäller att titta på porr i flera timmar handlade för mig om att hitta det ”perfekta” klippet/filmsnutten.(vilket inte finns) Det innebär inte att jag onanerar under tiden utan väntar tills jag funnit ”det” klippet efter 5-6 timmar och helt plötsligt är det är dags att gå och jobba, för jag har ingen tidsuppfattning.Efter det ska jag aldrig mer titta på porr för jag känner skuld, skam, ångest. Men efter några dagar så känner jag mig lättirriterad, rastlös och missnöjd. Jag vill uppleva den känsla jag får när jag vad jag kallar ”utagerar” (tittar på porr och onanerar) som jag beskrev tidigare. Nu börjar förhandlingen med mig själv: ” det är inte så farligt med lite porr, andra tittar ju. Det var inte så farligt förra gången, nu var det längesedan så nu går det bättre och denna gången blir det annorlunda.Och vips så är jag tillbaka där jag var innan.
Kan jag när jag ÄRLIGT vill, låta bli att börja igen? Om svaret är NEJ så befinner jag mig i den mentala besattheten, det som jag beskrivit tidigare.