Forum
Slepa   Ämnesstartare
Slepa

Min man sedan väldigt många år har haft ett porrberoende som till slut fick mig att bryta ihop totalt och gråta. Han sökte då hjälp via vården men efter endast 2 besök sa han sig ha lyckats sluta på egen hand. Han säger alltid "kolla själv jag har inte den driften längre, och säger att jag kan se själv i hans telefon. Han vaknar alltid tidigare än mig, men senaste veckorna har jag vaknat tidigt jag med. Då ser jag att han, i samma rum, tittar på hundratals instagram reels med riktigt unga tjejer och onanerar till dem. Han har alltid varit öppen med att han tillfredställer sig själv på mornarna. Men sagt att han helt slutat med porr.

Trots att jag sedan säger "men jag var vaken,såg hur unga tjejerna var" så nekar han till 100% och säger att han bara spelade ordspel. Jag ber honom öppnar instagram och i historiken är 100-tals filmklipp med väldigt unga tjejer. Vanlig porr hade nog inte känts lika mycket som detta gjorde och hur han kunde titta mig i ögonen och säga "Jag svär på barnens liv att jag bara spelade ordspel"
Nåt inom mig är kraftigt förstört av detta. Jag har tappat förmågan att känna många känslor jag tidigare kunde känna.

Han har ju inte kunnat ha naturligt samlag med mig mer än ett fåtal gånger under alla år. Verkar som att porren förstört hans sexualitet men även något på ett djupt plan inom mig.

Vill du haka på i diskussionen?Logga inRegistrera dig. Eller anslut via Facebook  

Fly  
Fly

Hej! Modigt av dig att skriva här på forumet.
Vilken tuff situation... Det är få saker som är så frustrerande som oärlighet i ett förhållande. Samtidigt verkar du uppleva känslan av att bli bortvald på vissa plan i er relation, vilket måste kännas hemskt. Du skrev att han har varit fast i beroendet under många års tid, därför skulle jag vilja uppmuntra till att försöka ha tålamod i hans resa mot frihet. Att han ens kunde tänka sig att ta emot hjälp, trots att han avbröt det, tycker jag är ett tecken på något bra och en bra start på en väldigt stor utmaning för honom. Försök att se det som framsteg trots att han avbröt behandlingen, nästa gång han orkar försöka göra en förändring har han redan något att bygga på från hjälpen han fick via vården. Beroendemönster som sitter så djupt efter många år av missbruk är extremt tufft att bryta och tar oftast lång tid. Därför uppmuntrar jag dig till att ha tålamod.

Om någon skulle komma till dig och be dig tvärsluta med något som du själv inte kan vara utan, som en hobby eller en vän, skulle du bli upprörd och kämpa emot. Ungefär så känner en missbrukare till sin drog och den har i många fall en funktion i deras liv i form av tillfällig ångestdämpning och flykt från känslor de inte kan hantera. Men att ni har kunnat prata om er situation och till och med tagit emot lite hjälp utifrån är en bra grund att stå på. Det kommer behövas mycket tid för att bygga upp ork till varje försök att motstå drogen men tid läker det mesta!

Kämpa på, jag hejar på er!

Forum
Användare som läser denna konversation
Guest